На 11 септември 1968 г. компанията представи първия електронно управляван автомобил
Според специалистите автономното шофиране е бъдещето на мобилността. Но кога е дадено началото на автономното шофиране? Преди дни се навършиха точно 50 години откакто германската технологична компания Continental представи пред света своя първи електронно управляван автономен автомобил. На 11 септември 1968 г. на тестовата писта Contidrom, пред смаяната публика, компанията представи автомобил, който се оказа, че е поглед в бъдещето на шофирането.
Повече от 400 медии отразяват събитието със заглавия като „Бъдещето е тук“ и „В завоя с призрак зад волана“. Самото събитие е резултат от проект, чиято първоначална цел е да демонстрира как автомобилни гуми могат да бъдат тествани чрез прецизни научни методи при контролирани условия. Но инженерите на Continental надминават себе си и технически възможното по онова време.
„Ние сме благодарни на нашите пионери и изобретателни инженери, които развиха автономен автомобил преди пет десетилетия. По този начин те постигнаха значително технологично постижение в корпоративната ни история, което повлече множество иновации.“, отбеляза по повод на годишнината д-р Елмар Дегенхарт, главен изпълнителен директор на Continental. “Автономният автомобил от 1968 г. е част от една непрестанна цел на Continental, тогава производител на гуми, а днес технологична компания, а именно да осигури безопасната, чиста и интелигентна мобилност на бъдещето.“
Системите за теста на автономния автомобил през 1968 г. са създадени за Continental от Siemens, Westinghouse и учени от технологичните университети на Мюнхен и Дармщат. Самият автомобил е насочван по пистата от кабел на пътя, който генерира магнитно поле, а електронната система на автомобила използва сензори, които засичат дали автомобилът е на пистата и автоматично коригира управлението. Създадена с цел да подобри до този момент субективните изследвания на автомобилни гуми, системата използва вградени в автомобила намотки, които засичат магнитното поле, излъчвано от жицата на пътя и по този начин осигуряват прецизен електронен контрол.