Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Continental разработва интелигентен педал на газта

20.08.2008 09:52
Туит

Accelerator Force Feedback Pedal (AFFP) предупреждава водача на превозното средство, в случай че моментният разход на гориво е силно завишен, дава сигнал за внимание при потенциално опасна ситуация на пътя и подпомага плавното, ненасечено "плаване" на автомобила.

Свързаната с всички останали бордови система уредба AFFP сигнализира рискова ситуация на пътя посредством вибриране. Ако например приближавате кръстовище с включен темпомат, системата предупреждава, ако дистанцията се скъси твърде много. При лоши климатични условия педалът оказва съпротива при натискане в името на едно по-доброо сцепление с асфалта.

Според развойните инженери на Conti вибрацията е доста по-ефективен метод за предупреждение от визуалните или акустичните сигнали. Ако например водачът говори по телефона, акустичните сигнали биха привлекли вниманието му изключително трудно. Времето за реакция на педала е под 0,1 секунди. Асистентът за безопасност, разбира се, може да се изключи.

Според Nissan, който наскоро представи опростен вариант на същата система, ползите от нея са предимно от екологично естество. Бъдещо приложение на иновацията е свързването и в мрежа, в която автомобилите автоматично ще комуникират един с друг, изчислявайки оптималната схема за движение без задръствания и инциденти.

Коментари
comments powered by Disqus