Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Continental: Светът продължава да обича автомобила

16.02.2015 13:35
Туит

Притежаването на автомобил все още е много популярно сред младите и бъдещето на мобилността е в дигиталните технологии

Според глобалното проучване на водещия  доставчик на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental 2015 Continental Mobility  Study хората обичат автомобилите си и въпреки екологични и трафик предизвикателства финансите  остават най-значимия фактор при притежаването и използването  им. 97% намират шофирането за комфортно, а 93% му  се наслаждават. Много малко хора се чувстват гузни, като само 7% намират шофирането за неразумно. Continental провежда проучването на всеки две години, за да индентифицира най-важните тенденции в развитието на мобилността.

2015 Continental Mobility Study е проведено в САЩ, Германия, Франция, Япония  и  Китай, както  сред  шофьори, така  и  сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия. Според резултатите желанието за притежаване на  автомобил или удоволствието от шофирането не са зависими от възрастта или местоживеенето, като за 85% от младите  до 30-годишна възраст притежаването на автомобил все още е приоритет. Един от всеки двама градски жители смятат  притежаването на автомобил за важно, като 69% обичат шофирането, също толкова колкото  и  живеещите  извън  градовете. “Шофирането е и ще остане основно движено от емоция и по-малко от разум. По-големият брой хора обичат  шофирането и не желаят да се разделят с автомобила си при всекидневно  пътуване. Ние също не очакваме значително  намаляване на личното използване на автомобил в средносрочен план.”, отбеляза  председателят на изпълнителния  съвет на Continental д-р Елмар Дегенхарт. Решението за придобиване на шофьорска книжка като начин за навлизане в света  на индивидуалната мобилност на практика зависи от финансовите възможности, както и притежанието на автомобил. За  2/3 от хората под  30-годишна възраст финансовите разходи са на първо място при взимане на решение, като почти  същия процент от жителите над 30- годишна възраст, но с шофьорска книжка, които не притежават автомобил слагат  финансите като основна причина за притежаване на автомобил. Голямата част от автомобилите (83%) са лична  собственост и само един процент използват услуги за споделяне, а шофьорите извън градовете предпочитат да използват  автомобилите си всекидневно, въпреки увеличаващия се трафик. По отношение на  “смартфон” поколението, г-н  Дегенхарт призовава за пълна свързаност на автомобилите, които трябва да бъдат част от интернет мрежата: “Обратно на твърденията, които чуваме, младите хора също желаят да притежават собствен  автомобил, но машините трябва да  станат по-интелигентни и да могат да изпращат, получават и обработват дигитална информация по-бързо. Така че зависи от автомобилната индустрия да бъде в крак с общественото развитие и изискванията на младите като предлага  по-широк кръг от свързани услуги в автомобила.”

Младото поколение отдава значение на динамиката на автомобила, неговия имидж и комфорт. В Германия например  само 35% от младите на възраст до 25 години биха предпочели по-малък  автомобил с цел опазване на околната  среда. Така че не е учудващо, че по-голямата част от участниците в проучването смятат имиджа на автомобила за най-важен – 59% смятат, че трябва да притежават автомобил, който е харесван и от другите.  “Младите не искат базов автомобил, а  отдават голяма важност на фактори като динамичност на автомобила, имидж и комфорт.”, отбелязва г-н Дегенхарт. Според него “Няма причина да смятаме, че в близко бъдеще младите шофьори в Германия ще отхвърлят  автомобила.”   Като цяло, шофьорите в Германия, включително и по-възрастните, са отворени към нови технологии и  много от тях  разчитат  на  автоматизираните функции да им помагат при  шофиране. Например, повече от  2/3 от шофьорите желаят  да използват автоматизирано шофиране при опасни ситуации или монотонни преходи. Мнозинството шофьори - 72%, търсят подобрен трафик контрол чрез обмен на данни, запис на случващото се при шофиране интересува 69%, а планирането на поддръжка на автомобила основано на реални данни е предпочитано от 63%. В същото време,  технологии и услуги за проследяване на шофирането не са харесвани от водачите  – в  момента само 37% от участниците в проучването биха позволили наблюдаване или запис на стила им на шофиране от системи в автомобила с цел намаляване на застрахователната премия. “Защитата на данните е и ще остане водещ критерий при  въвеждането на  услуги  за  свързаност”, отбеляза  г-н Дегенхарт. “Нашата стратегия за автоматизирано шофиране 2025 взима предвид  това и ние смятаме, че анонимният анализ на пътния  трафик е достатъчно за постигане на безопасно шофиране. Ние  нямаме нужда да знаем всеки индивидуален регистрационен номер на автомобил. В много случаи анонимната  информация по отношение на местоположение, време и събитие е напълно достатъчна.” За бъдещето на автомобилите  г-н  Дегенхарт предвижда: “За да подобрим привлекателността на автомобилите трябва да има развитие по отношение  на тяхната “интелигентност” – не на формата им на собственост или маркетинга. Дигитализацията и автоматизацията са  основата на цялостното информационно управление на автомобила и помощта на шофьори при все повече повишаващ  се пътен трафик. В  тази  област е основният потенциал за интелигентно предефиниране на индивидуалната мобилност.”  

Коментари
comments powered by Disqus