Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Cosworth: Нашите двигатели не отстъпват по нищо на останалите

21.07.2009 12:06
Туит

Новите отбори във Формула 1 ще имат на разположение конкурентни мотори, обещават от Cosworth, които догодина се завръщат в шампионата заедно с трите новака Manor, US F1 и Campos.

Първоначално Cosworth получи от ФИА разрешение да ограничи своите двигатели на 20 000 об./мин, а не на 18 000 както при останалите производители (Mercedes-Benz, Ferrari, Renault, BMW и Toyota). Федерацията въведе тази мярка с цел да изравни потенциала на моторите, тъй като Cosworth ще използват този V8, с който Williams се състезава през 2006 година. Това провокира сериозно недоволство от страна на другите производители, поради което британската компания се съгласи да ограничи своите двигатели на първоначално заложените 18 000 об./мин.

„Предложихме ние също да използваме границата от 18 000 об./мин, за да предотвратим всякакво евентуално напрежение или конфликт между отборите“, коментира за Autosport Тим Рутсис, изпълнителен директор на Cosworth. „Убедени сме, че дори и в този вариант ще сме конкурентни на останалите производители, тъй като започнахме работа достатъчно рано.“

„Нашите отбори няма да пострадат по никакъв начин от ограничаването на моторите. Този процес дори носи някои ползи като например по-ниската температура на маслото, което позволява обемът на радиаторите да бъде намален, съответно и челното съпротивление да падне. Също така, когато един мотор работи на по-високи обороти, използва повече гориво, за да компенсира увеличеното триене, което означава, че ще намалим разхода.“

В Cosworth са направили подробна симулация на получилия кодовото название CA2010 агрегат при ограничение от 18 000 об./мин, като резултатите от нея показват, че той по никакъв начин не отстъпва на останалите единици. В допълнение британците са били информирани, че няма да им се налага да се съобразяват с лимита от пет двигателя за пилот догодина, за което FOTA настоява.

„Ние смятаме, че ограничаването на двигателите на 18 000 об./мин е в рамките на нормалното, но времето, което имаме, за да започнем доставките, е малко“. Обяснява Рутсис. „Няма как да свалим оборотите и същевременно да увеличим драстично ресурса на моторите. Ето защо трябва да останем на първоначалния план от по осем единици на сезон.“

Британската компания вече е наела допълнителен персонал за новия си проект, но ще разчита на ядрото от специалисти, работили за последно във Формула 1 с Williams през 2006 г.

Коментари
comments powered by Disqus