Изборът на задвижване се увеличава при хечбек и комби вариантите.
В бъдеще моделът с пет врати и комбито ще се предлагат и с бензинови двигатели със 150 и 190 к.с. Новите базови модели трябва да бъдат налични от октомври. Както знаем, спортните топмодели на Seat Leon бяха успешни от самото начало. Само третото поколение, което беше достъпно за първи път и като комби под името Sportstourer, се продаде повече от 44 000 пъти по целия свят. Оттогава марката Cupra е самостоятелна, а Cupra Ateca беше първият модел с новото лого. Със SUV купето Cupra Formentor, марката представи първия си самостоятелен модел. След това последва четвъртото поколение на Cupra Leon през 2020 г.
Ще има и plug-in хибридна версия
Cupra Leon се базира на доразвитата MQB платформа на компанията-майка Volkswagen. Това позволява на испанското спортно подразделение да предлага своя компактен модел като plug-in хибрид и в двата варианта на каросерията. При този вид хибридно задвижване, в тандем работят 1,4-литров TSI бензинов двигател и електродвигател, а батерията е с мощност 12,8 киловатчаса.
Cupra предлага Leon PHEV в две нива на мощност. С 245 к.с. и 400 нютонметра, моделът предлага същите данни като VW Golf GTE и Skoda Octavia RS iV. Малко по-слабият вариант с 204 к.с. и максимум 350 нютонметра предлага същите данни като Leon 1.4 E-Hybrid от Seat. В зависимост от мощността и формата на каросерията, електрическият пробег е между 67 и 71 километра според NEDC.
Sportstourer с двойно задвижване
Визуално Cupra Leon e-Hybrid може да бъде разпознат само от познавачи. Plug-in хибридът получава различни джанти и, разбира се, капак за зареждане в левия преден калник. Разликите отзад са по-силно изразени. E-Hybrid има ъгловати ауспухови тръби, докато чистият бензин издишва през изпускателна система с четири накрайнка.
Подобно на своя предшественик, Cupra Leon Sportstourer се предлага със задвижване на всички колела. С 4-Drive комбито ускорява до 100 км/ч за по-малко от пет секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. В тази комбинация четирицилиндровият турбомотор осигурява 310 к.с. Това прави комбито по-мощно и по-бързо от хечбек модела, който разполага само с 300 к.с.
Само предно задвижване при компактния вариант
Моделът с пет врати задвижва само предните си колела. Вече няма ръчна скоростна кутия, а единствената опция е за DSG кутия с технология shift-by-wire. Фабрично е монтирано и прогресивно кормилно управление, при което силата на натиск се променя в зависимост от скоростта. Срещу доплащане клиентите могат да поръчат спирачна система Brembo с 370-милиметрови спирачни дискове. Ново допълнение към цветовата палитра е покритието Graphene Grey, въведено преди това със специалния модел Cupra Ateca Limited Edition. Налични са и два матови лака в сиво и синьо.
Нови базови модели през 2023 г.
Марката Cupra вече не означава само спортни топмодели. Това беше показано първо с Formentor, който се предлага както с бензинови, така и с дизелов двигател със 150 к.с. Дизелите няма да се предлагат за компактния Cupra Leon в бъдеще. От октомври обаче гамата ще се разшири с два нови базови модела. Cupra Leon 1.5 TSI със 150 к.с. и 2.0 TSI със 190 к.с. са нови в гамата. И двата четирицилиндрови варианта идват стандартно със 7-степенна DSG кутия. Предната и задната броня са с по-динамична форма, а 18-цоловите лети джанти са стандартни. Вътре водачът и спътникът седят в спортни седалки, а като опция могат да се поръчат седалки тип корито с черна или синя кожена тапицерия. Лека промяна: докато Seat Leon със 150 к.с. и трансмисия с двоен съединител се предлага като мек хибрид, наречен eTSI, Cupra Leon 1.5 TSI е без електрификация.