Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

D-Jetronic става на 40

01.08.2007 10:08 1
1
2571815574
Туит

Тази есен разработеното от Bosch електронно управление на бензиновото впръскване навършва 40 години.

През 1967 на автомобилното изложение във Франкфурт германският производител на електроника представя първата подобна система в пътническо превозно средство. Облагодетелстваните автомобили са VW-1600 LE и TLE, в които работи 1,6-литров двигател с мощност от 54 к. с.

Нововъведението дава начало на повсеместното разпространение на бензиновото впръскване с елекронното управление. Наименованието му D-Jetronic произхожда от принципа на работа при условия на контролирано налягане. Електронното устройство регулира количеството впръсквано гориво най-вече чрез удължаване или съкращаване на времевия интервал за отваряне на всмукателните клапани.

С тази технология инженерите за пръв път въздействат върху качеството на горивната смес в зависимост от работното състояние на двигателя. Най-важният параметър за електрониката след оборотите на коляновия вал и работната температура представлява количеството всмукан въздух. Изчисляването на оптималното количество се осъществява с помощта на сензор, отчитащ налягането, който се намира във вмускателния колектор.

В основата на това откритие стои обществения натиск от края на шейсетте за създаване на по-икономични двигатели. За не по-маловажна причина се смята и така нареченият Clean Air Act. Този документ, определящ допустимите стойности за вредни емисии, е дело на калифорнийските власти и голяма част от тогавашните автомобили не са достигали препоръчваните от него нива без D-Jetronic. За пет години обаче ситуацията коренно се променя и през 1972 автомобилните производители, вграждащи серийно технологията на Bosch, са вече 18 на брой.

Новата системата прави Bosch лидер на световния пазар за автомобилна електроника. В наши дни се продават около 80 милиона автомобила годишно с модернизирана система, използваща същия принцип на работа.

Коментари

Ценител
Бош-достойни за възхищение-измислиха всичко по ел.оборудването като се почне от свещите, а предпоследно измислиха и системите АБС,за стабилност и против приплъзване- ASR и EPS. За последното-все още не знам :-D

comments powered by Disqus