Dacia представи официално Duster No Limit, който ще участва на най-популярното планинско „Пайк Пийкс” идния месец. Двигателят на състезателния автомобил е заимстван от Nissan GT-R.
Duster No Limit, който е подготвен от Tork Engineering със съдействието на Renault Sport Technologies, ще участва в свободния клас на „Пайкс Пийк”, където ограниченията са минимални. Това е дало сериозна свобода на инженерите от партньорската Sodemo и за задвижването на състезателния автомобил те са използвали 3,8-литровия V6 на Nissan GT-R, който в тази си версия генерира феноменалните 850 к.с. Той е комбиниран с шестстепенна секвенциална скоростна кутия на Sadev, която е специално подсилена, за да издържи на високите натоварвания по време на планинската надпревара.
Бодикитът за състезателния автомобил е подготвен в аеродинамичния тунел на Renault Sport Technologies, като при него най-голямо впечатление прави мащабното задно крило и не по-малко внушителните дифузор и сплитер. Шасито на Duster No Limit е тръбно, а каросерийните панели са изработени от композитни материали, но в официалното съобщение на французите не се споменават повече подробности за техниката на модела.
Жан-Филип Дайро, трикратният шампион в „Андрос Трофи”, ще отговаря за Duster No Limit на „Пайкс Пийк”. Надпреварата стартира на 26 юни в Колорадо, САЩ.
„Планинското „Пайс Пийк” е единственото състезание, в което трябва да удържаш подобно чудовище и да правиш дрифтове при скорост от 200 км/ч. При това настилката е комбинация от асфалт и макадам. Не мисля, че има друга форма на моторен спорт, където подобни автомобили са позволени”, коментира Дайро.