Румънската марка бележи стабилно развитие и ръстове на продажбите, но реализациите на ванове като Lodgy намаляват заради пазарната конюктура
Renault трябва да реши на кой от моделите – комбито Logan MCV, вана Dokker или компактния миниван Logdy – да спре производството. Очевидно марката няма нужда от толкова много модели с близки функции, на фона на намаляващите продажби на подобни автомобили. Пазарът все повече се насочва към SUV и кросоувър модели в автомобилни сегменти като малкия и компактния. По тази причина и продажбите на Lodgy намаляват, тези на Dokker се задържат на едно ниво и единствено Logan MCV бележи ръстове.
Въпреки разнородните резултати на продажбите на трите модела, Dacia си остава звездата в гамата на Renault. За първите осем месеца продажбите на марката в Европа бележат ръст от 30 процента в Европа достигайки 250 769 реализирани броя. Това се дължи на силното търсене на компактния хечбек Sandero, седана Logan и SUV модела Duster. Принципно Renault не публикува подробности относно финансовите си резултати, но според Morgan Stanley, цитиран от Autonews Europe, Dacia има оперативен марж на печалбата от 9 процента, стойност достигаща нивата на премиум автомобилните марки. Задържането на модели със слаби продажби би намалило рентабилността и. Продажбите на Lodgy спаднаха с 44 процента до 11 238 броя за първата половина на годината в сегмент в който средното ниво на спад е доста по-ниско (9 процента). Същевременно с това Renault съобщава че Dacia е продала до август 23 930 автомобила Logan MCV в Европа, или значително повече от реализираните за същия период на миналата година 10 700 броя. Стабилен в продажбите е Dokker, независимо че се позиционира в сегмент който бележи спад от 41 процента в периода от 2011 до 2014 година. При това от Renault не смятат че Dokker по някакъв начин нарушава продажбите на Kangoo. Моделът на Renault е на четвърто място по продажби на европейски пазар на ванове за първата половина на годината и бележи ръст от 20 процента до 13 260 броя. Dokker е номер 5 в сегмента с ръст на обема на продажбите от 2 процента за първата половина на годината с продажби от 9 952 броя.