Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Daimler планира завод в Източна Европа

01.02.2008 12:02 3
3
2571828649
Туит

Немският автомобилен концерн планира производството на автомобили с марката Mercedes в Източна Европа. Заводът ще бъде локализиран в Полша или Румъния.

Ако престижната немска компания изпълни своите намерения, това ще даде допълнителен тласък на усилията в Източна Европа за разширяване на автомобилна индустрия. В същото време отварянето на подобен завод ще отхвърли твърденията на скептиците, че въпреки растящите разходи за труд новите членове на ЕС все още предлагат големи възможности за инвестиции.

Според думите на инвестиционен посредник, цитиран от „Файненшъл таймс”, Daimler ограничава избора си до две възможности. Едната е западният полски град Вроцлав, разположен близо до немската граница, а втората е близо до Клуж – в северозападна Румъния. Немската компания е склонна да разгледа и други опции за позициониране на завода в двете държави.

От Mercedes отказват коментар по темата, но уточняват, че едва когато има нужда от допълнителен капацитет при компактните автомобили, ще обърнат поглед към Източна Европа. Засега обаче конкретно решение няма.

Идеята за завод в Източна Европа е продиктувана от развитието на ново поколение компактни автомобили, което цели да замени моделите от А и В класата. Официални източници от Mercedes твърдят, че решението какви продукти да се развиват ще бъде взето през първата половина на 2008 година. Едва след това ще бъде възможно да се направи окончателен избор относно местоположението на завода.

От Mercedes са доста предпазливи по отношение на движението на компанията на изток, особено след успеха на местния съперник – Volkswagen, в Централна Европа. Засега на изток от Германия Mercedes разполага само с малка фабрика за автобуси в Турция.

След бурните реакции, съпътстващи решението на Nokia да затвори немския си завод и да отвори нов в Румъния, от Mercedes се чувстват задължени да уточнят, че изобщо няма опасност от затваряне на фабриката в Ращтат, където се произвеждат автомобилите от А и В класaта.

Новината за намеренията на немския автомобилен мастодонт предизвика изненада и небивал интерес в Полша и Румъния. Една от причините е декларираният афинитет на Mercedes към Чехия, Словакия и Западна Унгария.

Според Самар, консултантска агенция в областта на индустрията, през миналата година трите автомобилни производители – Volkswagen, General Motors и Fiat, са произвели общо 870 00 автомобила в Полша, което е ръст с 22%.

В Румъния секторът се контролира от Renault и Dacia Logan. През 2007 г. са произведени 220 000 бройки от нискобюджетния модел (при 234 000 общо за страната). В същото време Ford Motor преговаря за закупуването на приватизираната през 2006 г. фабрика на  Daewoo Motor.

Румънските икономисти твърдят, че държавата има предимство пред Полша поради по-евтината работна ръка – 4 евро на час срещу 7,50 евро. Полските инвестиционни специалисти обаче отговарят, че при 30 евро на час в Германия това не от съществено значение и добавят, че Западна Полша е разположена по-близо до заводите за отделните компоненти в Германия.

Коментари

Ценител
Наличието или не на традиции за монтажни работи и изпълняване на поръчки няма значение за автомобилостроителя-примери-от цял свят много, даже някои като Южна Корея и сами продължиха да си ги произвеждат.Но е хубаво, когато започнат да се възлагат поръчки за частите в самата страна а не само сглобяване.

Митко
Кофтито е, че нямаме никакви традиции в производството на автомобили.

Stan
Hajde sega nashte politici da se stegnat i da vzemat mercedes v Bg, s naj-niska rabotna ryka i naj-kvalificirana

comments powered by Disqus