Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Daimler преговаря за дял от КамАЗ

28.07.2008 09:50
Туит
Daimler преговаря за дял от КамАЗ

Германците са твърдо решени да стъпят по-сериозно на процъфтяващия руски пазар на товарни автомобили.

Германският гигант Daimler планира да придобие "значителен дял" от КамАЗ, най-големия руски производител на тежки камиони, и по този начин да увеличи присъствието си в Русия,  която се превърна в най-големия пазар за товарни автомобили в Европа.

От Daimler официално потвърдиха, че водят усилени преговори с руската инвестиционна банка "Тройка Диалог", за да откупят 42 на сто от капитала на КамАЗ. Стойността на сделката се изчислява от повечето наблюдатели на около 1.3 млрд. евро. Ако все пак покупката не се осъществи, германците са готови и с "план Б" - да построят свои собствени производствени мощности на територията на Русия.

Най-обширната държава в света се превърна в истински магнит за всички производители на товарни машини, след като бумът в строителството доведе до рекордно нарастване на този пазар. Прогнозите са ръстът да се запази стабилен в рамките на 20 на сто годишно в близкото десетилетие.

Шведската компания Scania, собственост на Volkswagen, също обмисля идеята да построи завод в Русия, а конкурентът MAN разчита на полския си завод, започнал работа миналата година.

Daimler, световният лидер в сегмента на товарните автомобили, засега изостава от съперниците си на руския пазар, който през миналата година е внесъл почти 19 500 тежки камиона от чужбина. За последните 12 месеца германците отчитат ръст от 58 на сто, но това е доста под аналогичните показатели на Volvo, Scania и MAN.

КамАЗ, където освен "Тройка Диалог" акционер е и руското правителство, има 30 на сто пазарен дял в Русия и през миналата година увеличи приходите си с една пета до над 3.8 млрд. щ. долара.

Коментари
comments powered by Disqus