Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дългият път към вкъщи

20.04.2010 14:04
Туит
Дългият път към вкъщи

Два дни след финала на състезанието за Голямата награда на Китай керванът на Формула 1 все още се опитва да напусне азиатската страна и да потегли към родна Европа.

Облакът от вулканична пепел, който спря самолетните полети над Стария континет, принуди пилотите, официалните лица и служителите на отборите да потърсят нови нетрадиционни и обиколни пътища към вкъщи.

Пилотът на Red Bull Марк Уебър например излетя от Китай до Рим през Дубай и се събуди в Ница след само пет часа сън, следвайки мисията да се завърне в Англия.

Неговото приключение изглежда като разходка спрямо пътуването на младия му колега в Toro Rosso Хайме Алгерсуари. Испанецът успя да стигне до Мадрид, след като тръгна от Шанхай и се прекачи на два пъти в Пекин и... Ню Йорк.

За разлика от тях пилотът на Hispania Racing Карун Чандок нямаше никакви проблеми с придвижването, защото се прибра в родна Индия. Същото се отнася за Дженсън Бътън и Нико Розберг, които заминаха на почивка в Тайланд, докато Люис Хамилтън е на спонсорско събитие на McLaren в Южна Африка.

Пилотът на Williams Нико Хюлкенберг е сред останалите стотици участници в спорта, на които им остава само надеждата да видят върху таблото своя полет. Неговият сънародник Себастиан Фетел пък все още се надява да хване директен полет до Швейцария с оглед отварянето на някои летища в Европа.

Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер, за разлика от представянето си на пистата в неделя, показа, че опитът има значение и се качи в частния самолет на промотъра Бърни Екълстоун. На двамата им остава единствено да получат разрешение за излитане към Стария континент.

Съотборниците във Ferrari Фелипе Маса и Фернандо Алонсо и част от екипа са хванали първия възможен чартър в посока, позволяваща възможно най-бързо придвижване до Маранело, но точната му дестинация не е известна.

Пилотът на Renault Роберт Кубица също е успял да се качи във VIP полета на “черните кончета”, за да се включи навреме в предстоящото италианско класическо рали “Милe миля”.

Докато пилоти и служители намират начин да напуснат Китай по един или друг начин, не така стои въпросът с тоновете техника на отборите. Основният проблем е, че транспортните самолети Boeing 747 на FOM, които пренасят болидите и екипировката, остават заковани в Европа.

Екълстоун е категоричен, че следващото състезание в Барселона няма да бъде отлагано, което кара екипите да обмислят варианти как да транспортират автомобилите си, но идеята това да стане по вода веднага e отпадналa. “Необходим е самолет", обясни шефът на Mercedes Motorsport Норберт Хауг. "Ако тръгнем с кораби, няма да стигнем преди състезанието в Барселона,” категоричен е той.

Формула 1 далече не е единственият моторен спорт, който търпи загуби от вулканичният облак пепел. Вчера Международната федерация по мотоциклетизъм обяви, че отменя неделното състезание в Япония, защото отборите няма как да се придвижат до азиатската страна.

В същото време екипите от Световния рали шампионат (WRC) срещат трудности с връщането на своите автомобили в базите за ревизия след състезанието в Турция. По-големият им проблем е, че след това трябва да стигнат до Нова Зеландия, където е следващия кръг, преди края на седмицата. По предварителни сметки допълнителните разходи, които се налагат заради вулкана в Исландия, възлизат на 1000 паунда за всеки един служител.

Коментари
comments powered by Disqus