Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дебют и за Ferrari

14.01.2007 18:01

Ferrari стана вторият отбор във Формула 1, който официално представи новия си болид. За пореден път през отминаващата седмица "Черните кончета" фокусираха всички погледи на автомобилната общественост. Но истинският фурор е планиран за понеделник, когато Фелипе Маса ще изпробва F2007 на частната писта на отбора във Фиорано.

F2007 е 53-ият автомобил, конструиран от “Скудерията” с цел участие в най-комерсиалната автомобилна надпревара. Проектът, известен под кодовото название 658, представя интерпретацията на Ferrari относно техническите регулации на ФИА за предстоящия сезон. Основните корекции са свързани със сигурността. Новият болид е напълно съобразен с изискванията относно фронталния и задния краш-тест. За повишаването на страничната сигурност италианските инженери са използвали специални композитни материали. Тези корекции по автомобила резултират в увеличаване на теглото с близо 10 килограма.

Шасито на F2007 е значително променено спрямо предишната версия 248 F1. Конструкцията е преработена по начин, който позволява въвеждането на нов тип предно окачване – иновация, която се отнася главно до аеродинамиката на болида. Формата на радиаторните кутии, както и техните отвори също са променени, което се налага от модификацията на охладителната система. Конструкцията на въздухопроводите на двигателя е изцяло подновена.

F2007 е по-дълъг от своя предшественик, а задницата – по-тясна, което е възможно благодарение на по-добре оформеното отделение за трансмисията, което отново е изработено от въглеродни влакна. Самата скоростна кутия, монтирана надлъжно, е оборудвана с нова система за по-бърза смяна на предавките (седем и задна). Задното окачване се доближава до това на 248 F1, но в тази област е предвидена допълнителна програма за развитие. Целта е да се извлече оптимума от характеристиките на новите гуми, с които ще бъдат оборудвани болидите във Формула 1 през тази година. Аеродинамичните компоненти в предната и задна част на автомобила също ще претърпят значителни промени преди старта на шампионата в Мелбърн. Позицията на огледалата за задно виждане ще бъде идентична на миналогодишната. Корекции няма и в изпускателната система.

В съответствие с правилата, които ще важат през настоящия сезон, базисната структура на двигателя остава непроменена спрямо хомологираната през 2006 година. Въпреки това са налице някои изменения, съгласувани с нормите на ФИА от октомври 2006 година:

- горивната камера, клапаните, всмукателните и изпускателни колектори са модифицирани с цел да се оптимизира въртящия момент преди достигането на максималните 19000 об/мин;

- при разработката на буталото, буталният болт и дюзите за охлаждане на буталото е търсена върхова надеждност, която е задължителна при 19000 об/мин;

- променени има и в охладителната система, в мазителната уредба, както и в компонентите, необходими за интегрирането на 056 в новия болид.

Както по време на идейната фаза, така и в етапа на изработка на новия автомобил, технологичните партньори на Ferrari са изиграли огромна роля. Компанията Schell е работила върху горивните смеси и смазочните материали, Центърът за проучвания на Fiat в използването на симулационните програми, а Brembo – в разработката на спирачните системи.

F2007 е олицетворение на сериозните усилия по време на проектната фаза, в оптимизацията на използваните материали и в качествения контрол, които имат за цел успешното представяне и възможно най-високите нива на сигурност за сезон 2007.

по материали на Ferrari

Коментари
comments powered by Disqus