Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дебют и за Ferrari

14.01.2007 18:01
Туит

Ferrari стана вторият отбор във Формула 1, който официално представи новия си болид. За пореден път през отминаващата седмица "Черните кончета" фокусираха всички погледи на автомобилната общественост. Но истинският фурор е планиран за понеделник, когато Фелипе Маса ще изпробва F2007 на частната писта на отбора във Фиорано.

F2007 е 53-ият автомобил, конструиран от “Скудерията” с цел участие в най-комерсиалната автомобилна надпревара. Проектът, известен под кодовото название 658, представя интерпретацията на Ferrari относно техническите регулации на ФИА за предстоящия сезон. Основните корекции са свързани със сигурността. Новият болид е напълно съобразен с изискванията относно фронталния и задния краш-тест. За повишаването на страничната сигурност италианските инженери са използвали специални композитни материали. Тези корекции по автомобила резултират в увеличаване на теглото с близо 10 килограма.

Шасито на F2007 е значително променено спрямо предишната версия 248 F1. Конструкцията е преработена по начин, който позволява въвеждането на нов тип предно окачване – иновация, която се отнася главно до аеродинамиката на болида. Формата на радиаторните кутии, както и техните отвори също са променени, което се налага от модификацията на охладителната система. Конструкцията на въздухопроводите на двигателя е изцяло подновена.

F2007 е по-дълъг от своя предшественик, а задницата – по-тясна, което е възможно благодарение на по-добре оформеното отделение за трансмисията, което отново е изработено от въглеродни влакна. Самата скоростна кутия, монтирана надлъжно, е оборудвана с нова система за по-бърза смяна на предавките (седем и задна). Задното окачване се доближава до това на 248 F1, но в тази област е предвидена допълнителна програма за развитие. Целта е да се извлече оптимума от характеристиките на новите гуми, с които ще бъдат оборудвани болидите във Формула 1 през тази година. Аеродинамичните компоненти в предната и задна част на автомобила също ще претърпят значителни промени преди старта на шампионата в Мелбърн. Позицията на огледалата за задно виждане ще бъде идентична на миналогодишната. Корекции няма и в изпускателната система.

В съответствие с правилата, които ще важат през настоящия сезон, базисната структура на двигателя остава непроменена спрямо хомологираната през 2006 година. Въпреки това са налице някои изменения, съгласувани с нормите на ФИА от октомври 2006 година:

- горивната камера, клапаните, всмукателните и изпускателни колектори са модифицирани с цел да се оптимизира въртящия момент преди достигането на максималните 19000 об/мин;

- при разработката на буталото, буталният болт и дюзите за охлаждане на буталото е търсена върхова надеждност, която е задължителна при 19000 об/мин;

- променени има и в охладителната система, в мазителната уредба, както и в компонентите, необходими за интегрирането на 056 в новия болид.

Както по време на идейната фаза, така и в етапа на изработка на новия автомобил, технологичните партньори на Ferrari са изиграли огромна роля. Компанията Schell е работила върху горивните смеси и смазочните материали, Центърът за проучвания на Fiat в използването на симулационните програми, а Brembo – в разработката на спирачните системи.

F2007 е олицетворение на сериозните усилия по време на проектната фаза, в оптимизацията на използваните материали и в качествения контрол, които имат за цел успешното представяне и възможно най-високите нива на сигурност за сезон 2007.

по материали на Ferrari

Коментари
comments powered by Disqus