Немците твърдят, че това е първото по рода серийно решение в автомобилната индустрия
Индукционното зарядно устройство за електромобили (или зареждащи се хибриди) в продължение на много години ангажира вниманието на редица производители на автомобили в сътрудничество с индустриални партньори. Миналата година BMW обяви "безжично килимчи" за хибридната Серия 5. Сега баварците обявиха пазарния дебют на тази опция за седана 530e iPerformance, наречена BMW Wireless Charging. Немците твърдят, че това е първото по рода серийно решение в индустрията.
Системата прави своя дебют в Серия 5, но не се съмняваме, че по-късно ще бъде адаптирана и към други модели. Комплектът Wireless Charging се състои от две пластини (GroundPad и CarPad), фиксирани на земята и под автомобила. Мощността на "въздушното” зарядно устройство е 3,2 кВт, а ефективността на предаването на енергията е около 85%.
Пълното зареждане на хибридната Серия 5 с новата система става за 3,5 часа. Известно е, че само на ток седанът н може да измине 50 километра без да стартира двигателя. И ако в офиса има зарядно устроство, а в къщата – „безжично килимче”, собственикът теоретично може да ходи на работа в продължение на седмици, без да харчи бензин или да консумира в малки количества. Всички компоненти на системата са защитени от дъжд и сняг, "килимчето " поема безпроблемно натоварването на колелата. Според BMW по време на зареждане полето не се разпространява върху каросерията на автомобила. Освен това е осигурен мониторинг на пластините: когато се появи чуждо тяло, те се изключват.
Автомобилът се свързва с "подложка" за Wi-Fi канал, за да се изясни неговото разположение и да започне да зареждането. На екрана се отразява взаимното разположение на пластините и седана, за да бъзе определена оптималната точка. Процесът продължава нормално, дори ако автомобилът се отклонява от центъра до 7 см по дължина и до 14 см по широчина.
Нововъведението е част от усилията на BMW да разработи удобно и бързо зареждане, както за частни, така и за обществени автомобили. До 2025 г. в портфолиото на концерна трябва да фигурират 12 електромобила, създадени въз основа на бензинови модели (напр. Mini) и оригинален тип BMW iNext. Известно е, че сред баварските автомобили с батерии се появяват много различни модели като кросоувъра iX3 и компактното BMW i1. За развитието на електрифицираната гама заедно с други задачи (като автономното управление, немците изграждат мрежа от изследователски центрове извън Германия (последният от тях наскоро бе открит в Китай).