Извънредно популярният офроуд малчуган във версия за труден пресечен терен
Delta 4x4 подлага Jimny на екстремна преработка. Освен порталните мостове тя включва например повдигане на каросерията и големи гуми. Но това има своята цена.
Често се случва тунингованите автомобили да предизвикват не само възхищение, но и поклащане на глава. Повече мощност за суперспортен модел? Не всеки проявява разбиране. Принципът „колкото повече, толкова повече“ също може да се осъществи без увеличаване на мощността, както доказва Delta 4x4 в сътрудничество със своя партньор Avus Auto с най-новия си проект. Заедно специализираната фирма за високопроходими превозни средства от Южна Германия и швейцарският тунер се заеха с актуалния Suzuki Jimny, за да го оптимизират за използване в силно пресечена местност.
С около 20 см по-голям просвет
Всеки, който някога се е занимавал с индивидуален коучинг, може да е запознат със следното мото: Не крийте слабостите си, а укрепете силните си страни. И така, всъдеходът Jimny претърпява обширно преструктуриране под пода на автомобила. Avus дарява малкия японец с портални мостове, включително ръчно включвана 100-процентова блокировка отпред и отзад, както и повдигнато шаси (+ 45 мм). Това увеличава просвета под диференциалите до 40 сантиметра (серийно: 21 сантиметра). За да осъществи това „възкачване“, екипът монтира и по-големи колела под разширените арки на калниците. Серийно моделът на Suzuki е оборудван с 15- или 16-цолови колела (и гуми от 175/80 до 205/70). След преработката обаче Jimny е обут с офроуд гуми на Cooper. Гумите 265/60 са поставени върху 18-цолови алуминиеви джанти с осем отвора от Delta 4x4.
Но това не е всичко. Като допълнителни опции се предлагат система за предна защита и тритонна лебедка. На всичкото отгоре има и класически офроуд аксесоари, като багажник на покрива и светлинни ленти. Офроуд славата обаче си има и своята цена. Готовият автомобил струва най-малко 56 000 евро; ако на борда има блокировки, дънна защита и багажник на покрива, сумата се покачва до 65 000 евро. За сравнение: Актуален Jeep Wrangler Rubicon се предлага от 58 000 евро, Land Rover Defender от 54 000 евро. В пресечена местност тези два модела вероятно няма да превъзхождат преобразувания Jimny, но пък разполагат с повече място и оборудване.
Заключение
Delta 4x4 и Avus Auto оптимизират офроуд възможностите на Suzuki Jimny с драстични интервенции. Освен повдигнатата каросерия малкият японец получава, наред с други неща, портални мостове и големи офроуд гуми. Като цена обаче автомобилът става доста "голям японец". За него трябва да се платят най-малко 56 000 евро.
Текст: Патрик Ланг
Снимки: Delta 4x4, Патрик Ланг