Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ден пети. Царят е мъртъв, да живее царят!

10.01.2007 23:01
Туит

Изненадата на петия ден от Рали Дакар бе повече от сериозна. Петкратният победител при камионите Владимир Чагин отпадна от надпреварата и се прости с надеждите за рекордна шеста титла. Далеч от неговите проблеми са фаворитите в другите две категории. Карлос Сайнц спечели скоростния участък между Уарзазате и Тан Тан, увеличавайки преднината си в генералното класиране, а Марк Кома при мотоциклетистите запази комфортния аванс в челото, въпреки че Исидре Естеве Пуйол финишира първи.

Владимир Чагин си постави твърде сериозна цел преди старта на Рали Дакар 2007 – рекордна шеста титла при камионите, която щеше да го изравни на върха с легендарния Карел Лопрайс. И по всичко си личеше, че Царят с лекота ще я постигне, след като имаше преднина от близо 25 минути спрямо втория Ханс Стейси още след третия състезателен етап за тежките машини. Съдбата обаче не се оказа благосклонна към фаворита. Поради технически проблеми Чагин загуби 20 минути на втората часова контрола – изоставане, което не би трябвало да притеснява състезател от неговата класа. Решен да докаже, че е номер едно сред камионите обаче, руснакът допусна детинска грешка само 30 километра преди финала и обърна своя КАМАЗ. Съекипниците му бяха ранени и макар че контузиите им не бяха сериозни, Чагин бе принуден да се откаже от шестата титла в кариерата.

Въпреки че една от най-емблематичните фигури през последните години за Рали Дакар отпадна, надпреварата при най-тежките машини може само да спечели. Ханс Стейси, който само преди ден се чудеше как да е противопостави на Царя, с повече търпение и по-малко претенции постигна най-добро време и излезе начело в генералното класиране. Неговият братовчед Жерард де Рой финишира само 4 минути по-късно и отново има шанс да се бори за титлата, макар че тази задача изглежда леко непосилна предвид половинчасовото предимство на пилота на MAN. Но в това отношение Рали Дакар няма конкуренция и днес това си пролича по възможно най-представителния начин.

Надпреварата при автомобилистите далеч не бе толкова динамична. Volkswagen отново докосна върха благодарение най-вече на Карлос Сайнц, победителят в днешния етап. Испанецът изпревари с половин минута легендата Стефан Петерхансел с Mitsubishi, който изчака едва до петия ден, за да демонстрира невероятните си умения. Пилотът, който наистина имаше причини да съжалява днес, бе Герлен Шишери. Французинът се движеше отлично през по-голямата част от днешния етап, но в края на надпреварата изгуби предимството си и остана едва шести.

Въпреки че Volkswagen има зашеметяващо предимство в началото на Рали Дакар, крайният изход от борбата определено ще остане задълго неясен. Мароко бе едва първата сериозна битка, а идва Мавритания, която безспорно е по вкуса и на Петерхансел, и на Люк Алфан. А защо ли не и BMW X-Raid? Отборът на Герлен Шишери и Юта Клайншмит все още има да доказва, че си заслужава огромната инвестиция.

Битката при мотоциклетистите започва постепенно да губи своя блясък. Марк Кома не допусна изненада и през днешния ден, а Сирил Деспре все още не може да набере скорост. Миналогодишният победител финишира втори на малко по-малко от две минути спрямо победителя Исидре Естеве Пуйол и запази сериозния аванс на върха. Соченият за най-силен конкурент на испанеца - Сирил Деспре - не съумя да запази първата позиция, която заяви на 298-ия километър след старта на специалния участък, и отново пусна пред себе си испанската двойка. Така след петия ден Team Gauloise може спокойно да насочи надеждите си за титла към Исидре Естеве, тъй като надали Деспре ще успее да неутрализира преднината от 47 минути на Марк Кома.

Шестият етап от Рали Дакар, който ни очаква в четвъртък, е най-дългият през тазгодишното издание. От Тан Тан до Зуерат състезателите ще трябва да предолеят 817 километра, от които 394 състезателна отсечка.

Класиране след петия етап при мотоциклетистите:

 1 Марк Кома Испания КТМ 14:08:48
 2 Исидре Естеве Пуйол Испания  КТМ 14:18:44
 3 Давид Касто  Испания КТМ 14:46:29
 4 Сирил Деспре  Франция  КТМ 14:56:21
 5 Крис Блейз  САЩ КТМ 14:56:24
 6 Хорди Виладомс Испания КТМ 15:15:58

 

 

 

 

 

Класиране след петия етап при автомобилистите:

 1 Карлос Сайнц Испания Volkswagen 12:53:50
 2 Дю Вилиер  ЮАР Volkswagen 12:57:26
 3 Карлос Соуса  Португалия Volkswagen 13:05:07
 4 Нани Рома Испания Mitsubishi 13:10:06
 5 Люк Алфан Франция Mitsubishi 13:14:17
 6 Герлен Шишери Франция BMW 13:17:21

 

 

 

 

 

Класиране след петия етап при камионите:

 1 Ханс Стейси   Холандия MAN 14:05:15
 2 Жерард де Рой Холандия GINAF 14:39:50
 3 Илгизар Мардеев  Русия КАМАЗ 15:35:42
 4 Алес Лопрайс Чехия TATRA 16:07:44
 5 Ван Гинкел Холандия GINAF  16:14:34
 6 Андре де Азаведо Бразилия TATRA 16:14:34

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus