Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ден шести. BMW X-Raid изостави надеждата в Мавритания

11.01.2007 21:01
Туит

Керванът на Рали Дакар напусна Мароко и пое по тежките трасета на Мавритания. Първото изпитание на нейна територия се оказа последно за пилота на BMW X-Raid Герлен Шишери и успешно за американеца Роби Гордън, който благодарение на издръжливостта и грубата сила на своя Hummer, записа трета етапна победа в кариерата.

Въпреки че Владимир Чагин нагледно демонстрира на участниците в Рали Дакар какво не трябва да се прави по време на най-екстремното автомобилно състезание, Герлен Шишери последва неговата съдба и напусна надпреварата. Французинът, който вчера беше на крачка от победата, но 10-километра преди финала изгуби предимството си заради спукана гума, бе повече от надъхан за още едно блестящо представяне, но за негово съжаление резултатът бе фатален. Пилотът на BMW X-Raid обърна своя автомобил след като измина 195 километра от специалния участък и до голяма степен уби надеждите на немския концерн за достойно представяне.

Шестият ден бе значително по-успешен за Роби Гордън. Американецът се възползва от факта, че това е един от най-бързите етапи в Рали Дакар и натисна докрай педала на газта на своя Hummer. Резултатът бе 02:58:57 часа и най-добро време за специалния участък между Тан Тан и Зуерат. По този начин Гордън стана вторият пилот след Жан-Луи Шлесер, които съумя да измести Volkswagen от върха. Французинът бе на крачка от втора етапна победа, но не му достигнаха само 17 секунди. Мощният V8 на Ford позволи на бъгито на ветерана да се развихри с пълна сила по трасетата на Мавритания и да изпревари с точно седем минути лидера в генералното класиране. А той все още се казва Карлос Сайнц, въпреки четвъртото място на испанеца за днешния етап.

На финала в Зуерат “Бялата птичка” при мотоциклетистите се казваше Хорди Вилядомс. Каталунецът постигна първа победа, изпреварвайки своя съотборник в KTM - Repsol Марк Кома с 57 секунди. 27-годишният инженер, който нещастно приключи участието си в миналогодишното Рали Дакар по време на предпоследния етап, се възползва от факта, че стартира от удобната четвърта позиция и записа своето име сред най-успешните състезатели в екстремната надпревара.

Пътят към Зуерат, който през миналата година се оказа препятствие за Деспре, и днес не бе благосклонен към него. Избирайки алтернативен маршрут, 32-годишният французин потърси нестандартен начин да навакса преднината на Марк Кома, но вместо да постигне целта си загуби още десет минути и вече изостава на близо час от лидера в генералното класиране. Единствената добра вест за Team Gauloise е четвъртото място за Исиде Естеве Пуйол, който все още има огромни шансове за титлата.

След като Чагин отпадна от борбата, Ханс Стейси успя да докаже дори и на себе си, че е новият фаворит при камионите. Холандецът записа втора етапна победа и увеличи преднината си пред Жерард де Рой на близо 49 минути. Отборът на MAN обаче не трябва предварително да се радва на края на хегемонията на КАМАЗ, тъй като състезанието дори не е преполовено. Именно в това се коренят и надеждите на младият де Рой, който има шанс да се бори за титлата и да поеме по стъпките на баща си.

Седмият етап от Рали Дакар ще изпроводи състезателите от Зуерат към Атар. Общата дължина на трасето е 580 километра, от които 542 скоростен участък.

Класиране след шестия етап при мотоциклетистите:

 1 Марк Кома Испания КТМ 17:55:30
 2 Исидре Естеве Пуйол Испания  КТМ 18:07:37
 3 Давид Касто  Испания КТМ 18:40:09
 4 Крис Блейз   САЩ   КТМ 18:43:09
 5 Сирил Деспре Франция  КТМ 18:52:48
 6 Хорди Виладомс Испания КТМ 19:01:43

 

 

 

 

 

Класиране след шестия етап при автомобилистите:

 1 Карлос Сайнц Испания Volkswagen 16:00:04
 2 Дю Вилиер  ЮАР Volkswagen 16:03:15
 3 Карлос Соуса  Португалия Volkswagen 16:14:07
 4 Люк Алфан Франция Mitsubishi 16:23:59
 5 Петерхансел Франция Mitsubishi 16:25:07
 6 Жан-Луи Шлесер Франция Schles-Ford 16:28:54

 

 

 

 

 

Класиране след шестия етап при камионите:

 1 Ханс Стейси   Холандия MAN 17:45:13
 2 Жерард де Рой Холандия GINAF 18:33:55
 3 Илгизар Мардеев  Русия КАМАЗ 19:31:52
 4 Алес Лопрайс Чехия TATRA 20:27:57
 5 Андре де Азаведо  Бразилия  TATRA 20:28:59
 6 Ван Гинкел Холандия GINAF  20:28:59

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus