Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ден трети. Марк Кома записа първа етапна победа

08.01.2007 19:31
Туит

Карлос Сайнц с Volkswagen Race Touareg 2 продължава с доброто представяне на Рали Дакар 2007. В третия ден от надпреварата испанецът постигна второ време и оглави генералното класиране. Победителят от миналогодишното издание при мотоциклетистите Марк Кома с КТМ бе най-бърз в състезателния етап между Надор и Ер Рашидия, но лидерската позиция в генералното класиране пое Исидре Естеве Пуйол също с КТМ.

През 2006 година Карлос Сайнц стартира блестящо участието си в Рали Дакар с две поредни етапни победи, но постепенно изгуби ритъм и отпадна от борбата за титлата. Днес той демонстрира, че излишните фойерверки нямат място в едно от най-екстремните автомобилни състезания и спокойно финишира втори след своя съотборник Жиниел Дю Вилиер, завоювайки обаче лидерската позиция в генералното класиране. Дали световният рали шампион е натрупал достатъчно опит в крос-кънтри състезанията и може да задържи първото място до финала, може само да разберем в оставащите до края на Рали Дакар 13 етапа. Едно обаче е ясно – фирменият отбор на Volkswagen наистина е амбициран да спечели титлата, което е повече от разбираемо след огромните инвестиции, които концернът направи за участието си в най-екстремното автомобилно състезание.

Въодушевлението покрай старта на Рали Дакар започва да отминава и логично традиционните фаворити окупират лидерските позиции. След слабото начало на основните козове на Mitsubishi, Петерхансел и Алфан набират скорост. Французите записаха съответно трето и четвърто време на специалния етап между Надор и Ер Рашидия и се включиха в борбата за лидерската позиция. Португалецът Карлос Соуса, който спечели първия етап, постепенно забави темпото и логично вече е трети в генералното класиране на малко повече от 4 минути след лидера Сайнц.

Логично се развиха действията и при мотоциклетистите. В Мароко машините на KTM завзеха първите четири места и декларираха безапелационно, че конкуренцията на Yamaha остана отвъд Средиземно море. Миналогодишният победител Марк Кома финишира първи, но истинският победител в този етап е Исидре Естеве Пуйол. Със стабилното си представяне през първите три дни от надпреварата 34-годишният испанец съвсем заслужено извоюва временното водачество при мотоциклетистите.

Един от фаворитите за титлата Сирил Деспре днес отново нямаше ден. В самия край на скоростния етап механична повреда в предавателната кутия на французина проблематизира успешния му финиш. Все пак победителят от 2005 година успя да завърши на близо 22 минути от Кома, но бе изправен пред ужасяващите 192 километра до крайната цел Ер Рашидия, които трябваше да измине на първа скорост.

Още по-зла участ сполетя победителя от първия ден Рубен Фариа с Yamaha, чийто двигател “гръмна” на 185-ия километър от специалния етап.

На третия ден от Рали Дакар бе подновена и надпреварата при камионите. Жерард де Рой не успя да задържи лидерската позиция от първия етап и позволи на Владимир Чагин да спечели малко повече от десет минути аванс – достатъчни за Царя и неговия КАМАЗ, които оглавиха генералното класиране. Ханс Стейси, който през 2006 година завърши втори, отново се представи на ниво и с време 03:33:48 часа извоюва третата позиция за MAN и в специалния етап и във временната подредба.

Четвъртият ден на Рали Дакар е първият сериозен тест за издръжливостта на пилотите и техните машини. Разстоянието от Ер Рашидия до Уарзазате е 679 километра, от които 405 специален етап, осеяни с първите сериозни дюни и трудни за прекосяване бродове.
Коментари
comments powered by Disqus