Шефовете на GM и Ford готови да работят за по 1 долар заплата, ако правителството спаси компаниите им.
Закъсалите детройтски автомобилни гиганти обещаха да съкратят разходите си, да орежат бонусите за висшите мениджъри и да заложат на въвеждането на икономични и екологично чисти технологии, стига само американският Конгрес да уважи искането им за нова животоспасяваща финансова инжекция. Във втория си подобен апел за последния месец General Motors, Ford Motor и Chrysler поискаха общо 34 млрд. щатски долара под формата на спешни заеми и безвъзмездни субсидии. Според техните уверения без тази сума оцеляването им е много съмнително."Като компания и като индустрия ние трябва да признаем своя принос от грешки и неправилни преценки", пише в 36-страничния план за спасение, внесен от Ford пред Конгреса.
Най-тежко е състоянието на GM, която поиска от американското правителство 12 млрд. долара, от които 4 милиарда са необходими преди края на декември, за да предотвратят оставането на компанията без средства за финансиране на ежедневните си операции. Допълнително детройтският колос иска кредитна линия на стойност до 6 млрд. долара, която "да гарантира ликвидността, ако свирепият срив на пазара продължи". Ford иска 9 млрд., а Chrysler - 7 млрд. долара.
За отбелязване е, че шефовете на трите компании са си взели поука от укорите преди месец. Тогава те пристигнаха във Вашингтон да молят за държавна помощ с частните си реактивни самолети. Този път главните изпълнителни директори дойдоха с хибридни автомобили и обещаха да продадат корпоративните самолети.
Нещо повече - шефовете на GM Рик Уогънър и на Ford Алън Мълали са склонни да работят за заплата от по 1 долар, стига правителството да отпусне на компаниите им желаното финансиране.
Междувременно бяха публикувани нови данни за състоянието на автомобилния пазар в САЩ, според които продажбите на всяка от водещите 6 компании са спаднали с поне 30 на сто за последните 12 месеца (от ноември 2007).
GERMAN SUPLEX
Tazi statiya me nakara da si spomnya za OLDSMOBILE (1897-2004).Nai stariya amerikanski avtomobilen proizvoditel ,postavil osnovite na amerikanskoto avtomobilostroene.Navremeto saseda imashe model ot 50te godini i mi beshe parvata zapadna kola ot koyato imah vpechatleniya.Sred Moskvichite ,Volgite i Varshavite beshe kato bizhu .Uvi , planat za sakrashteniya ot 2000g na GM (1908 OM e kupena ot GM) postavya kraya na edna traditziya i prez 2004g edna napalno dostoina marka izchezva.