Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дежа вю на хоризонта

08.11.2010 15:26
Туит

Red Bull спечели титлата при конструкторите в Бразилия, но дали „спортсменският“ дух в отбора няма да провокира един от най-големите провали в съвременната история на Формула 1.

Повечето от вас със сигурност си спомнят сезон 2007. Начинът, по който Кими Райконен спечели титлата тогава, се споменаваше буквално във всяко изказване на петимата претенденти за титлата преди старта в Бразилия и четиримата останали преди този в Абу Даби. McLaren безспорно разполагаше с най-силния автомобил през тази година, а и с двама от най-качествените пилоти в лицето на фернандо Алонсо и новака Люис Хамилтън. Заради скандала с откраднатата секретната информация на Ferrari обаче Рон Денис трябваше да се прости със сигурната титла при конструкторите, а заради така наречената равнопоставеност на двамата си състезатели – и с тази при пилотите.

Защо ли ситуацията през тази година ни напомня безкрайно много на тази от 2007 г.? Защото Red Bull играе по същия сценарий като McLaren тогава – има двама пилоти, които разполагат с еднаква техника, но и с твърде различна подкрепа от страна на шефовете си. Има и голяма доза напрежение между двамата, но ако питате ръководството, това е честна битка. Ето защо мога от сега категорично да прогнозирам, че новият световен шампион ще носи цветовете на Ferrari и с голяма степен на увереност да твърдя, че подобно на 2007 г. двамата най-жестоки съперници на пистата ще бъдат двамата съотборници, в случая Фетел и Уебър, и те ще провокират най-рисковите моменти във финалната надпревара.

Марката Red Bull наистина дава криле, но и налага правила – джентълменска битка до последната обиколка. Маркетинговият подход на австрийския производител просто задължава ръководството на отбора да третира по абсолютно еднакъв начин своите пилоти. Дали обаче то наистина го прави, можем да разберем само от разговорите, които Кристиан Хорнер водеше по телефона по време на бразилската Гран при преди на пистата да излезе сейфти кара. При всеки случай усещането на Марк Уебър, че Себастиан Фетел се ползва с цялата емоционална подкрепа на Red Bull, едва ли е измамно. Самият факт, че Хелмут Марко неизменно присъства в падока напоследък го доказва. А и цялото развитие на сезон 2010. Защото още в началото на лятото Кристиан Хорнер заяви, че ако един от двамата пилоти има сериозно предимство преди края на сезона, то той ще се ползва с цялата подкрепа на отбора, а сега обяснява, че двамата му състезатели са достатъчно зрели и сами ще решат каква тактика да предприемат за последното състезание в Абу Даби.

А съвсем лесно може да се окаже, че сметки просто няма да са нужни. Защото в Абу Даби Red Bull се нуждае само и единствено от втора поредна двойна победа, ако Алонсо отново е трети. Нищо друго не устройва екипа на Дитрих Матешитц. Ако пък Фетел бе пропуснал Марк пред себе си в неделя, то австралиецът щеше да се нуждае само от две точки повече спрямо своя съперник. Което категорично е много по-лесна задача.

Стига приказки. Остава само един кръг до края на сезон 2010, който безспорно е един от най-интересните не само през последните години, а и десетилетия. Как ще се развие той, можем само да гадаем. Но една реплика на Питър Уиндзор – „Себ ще предпочете Фернандо Алонсо да стане шампион, отколкото Уебър, въпреки че са съотборници!“ – ме кара аз да направя своята прогноза, а тя е: „Жалко за Марк, направи един наистина силен последен сезон във Формула 1.“

Текст: Борислав Петров

Коментари
comments powered by Disqus