Малко преди залеза на модела Dodge реши да предложи открита версия
14 години след дебюта на модела най-после излиза официална открита версия на Challenger. Но и сега Dodge не произвежда самостоятелно открития масъл кар.
Когато вълната от ретро muscle cars заля автомобилния пазар в САЩ от средата до края на 2000-те години, Chevrolet бързо декларира, че ще пусне новото Camaro и като кабриолет. Ford Mustang така или иначе се предлагаше с мек покрив. Само Dodge се колебаеше дълго време дали да предложи кабриолет на Challenger, който се продава от 2008 г. За радост на някои доставчици на следпродажбени услуги, които оттогава щастливо запълниха тази ниша и премахваха неподвижния покрив на масъл кара. Но сега, когато яката машина с две врати постепенно отива към своя залез, Dodge най-накрая реши да създаде официална кабриолетна версия, базирана на Challenger от 2022 и 2023 г.
Производителят обаче все така няма да ги изработва сам, поради което споменатите доставчици на афтърмаркет услуги отново влизат в играта. Или поне един от техните най-големи и най-традиционни представители: Dodge работи с компанията Drop Top Customs, която прави подобни преработки, от 1976 г. – за предпочитане на базата на Challenger. Въпреки това самата американска фирма невинаги е отговорна за размяната на твърдия покрив с текстилен. Тя по-скоро влиза в ролята на посредник между дилърите на Dodge и конверторите на кабриолети и има за цел да опрости процеса на поръчка и доставка и да гарантира необходимото качество.
Всеки кабриолет е първоначално купе
Всеки кабриолет на масъл кара започва живота си в завода за Challenger в Брамптън в Онтарио, Канада, и се изпраща до Drop Top Customs за директна модификация или прехвърляне към друг подизпълнител. Всички автомобили ще имат електрохидравличен покрив с дебела подплата, шумоизолация и отопляем заден прозорец, както и необходимите подсилвания на шасито и купето. Компанията също така служи като разпределителна станция в другата посока: Drop Top Customs събира откритите Challenger от своите партньорски компании и ги доставя на дилъра на Dodge, който клиентът е предпочел.
Тази процедура има предимството, че различни варианти на модела могат официално да бъдат превърнати в кабриолети. Двигателят V8 обаче е задължителен: Dodge предлага новата опция от версиите R/T (с 5,7-литров Hemi) и R/T Scat Pack (с 6,4-литров V8) и за всички SRT модели. Което означава: Свирепите Challenger Hellcat също ще бъдат отваряни в бъдеще. Така че, ако имате Dodge Challenger SRT Jailbreak, превърнат в кабриолет, можете да отприщите буря в пилотската кабина благодарение на неговия 6,2-литров компресорен V8 с 818 к.с. и максимални 959 нютонметра.
25 999 долара за преобразуването на кабриолета
В случая с SRT Jailbreak обаче откритият Challenger струва най-малко 111 619 долара (в момента еквивалент на почти 109 400 евро). 25 999 долара (почти 25 500 евро), от тях се дължат на преобразуването в кабриолет, като крайната цена трябва да бъде договорена между дилъра и клиента. Най-евтиният вариант за шофиране на Dodge Challenger кабриолет е R/T срещу общо $65 074 (почти 63 800 евро). Участващите дилъри на Dodge вече приемат поръчки.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Stellantis North America