Новият Dodge Dart дебютира официално на автосалона в Детройт. Базираният на Alfa Romeo Giulietta компактен седан е предназначен за пазара в Северна Америка.
Dart ще бъде най-малкият и най-икономичен модел в гамата на Dodge, тъй като за задвижването му ще отговарят три четирицилиндрови мотора – 1,4-литровият MultiAir (160 к.с.) на Fiat ще бъде комбиниран с двулитровия Tigershark (160 к.с.) и 2,4-литровия му аналог (184 к.с). Шестстепенната механична трансмисия е стандартна и за трите двигателя, а шестстепенната автоматична попада в списъка с опциите, като за 1,4-литровия MultiAir тя е с два съединителя.
Съществено внимание е отделено и на аеродинамиката. Близо 600 часа в аеродинамичния тунел са били необходими на специалистите от Chrysler, за да реализират поставените си цели и да съдействат успоредно с високоефективния силов тракт за намаляването на разхода. Отворите на радиаторната решетка, например, са активни, а голяма част от пода е изцяло покрита.
Най-голямо впечатление в салона на Dart правят контролните уреди, при които отсъства класически скоростомер. Между оборотомера и показателя за нивото на горивото и режима на автоматичната трансмисия е позициониран 7-инчов TFT мултифункционален дисплей, който може да показва както моментната скорост, така и навигацията.
На върха на централната конзола пък се намира 8,4-инчовият сензорен екран на UConnect мултимедийната система, който според Chrysler е най-големият в компактния сегмент. Десетте въздушни възглавници са част от стандартното оборудване на Dart, а в списъка с опциите попадат системата за следене на сляпото петно и тази, която информира водача за приближаващ автомобил при движение назад.
Dart е вдъхновен от едноименния автомобил на Dodge, който се подвизава през 60-те и също е най-малкият представител на марката.