Дебютът на новия кросоувър, използващ колесната база на Avenger и Chrysler Sebring, ще се състои не в Лос Анжелис или Детройт, а на автосалона във Франкфурт. На лов за клиенти в Европа Dodge Journey ще се отправи едва към средата на 2008 година.
Новоизлюпеният всъдеход ще се предлага с място за пет или седем пътници в познатите версии SE, SXT и R/T. Външността му продължава линията на европейските пионери Caliber и Avenger, за които също са характерни хромираният "мерник" върху предрадиаторната решетка, четириъгълните светлини и издутите калници.
Гъвкав интериор
Един от приоритите на конструкторите е бил гъвкавият интериор, който изпъква с множество отделения за съхраняване на дреболии, система за аранжиране на салона Flip N Stow и напълно равен под на товарното пространство, в който са скрити допълнителни ниши. По желание на клиента могат да бъдат монтирани детски столчета или трети ред седалки.
Стандартното обзавеждане включва предни, странични и завесни въздушни възглавници за трите реда путъващи, освен това ABS, ESP и електронна система против накланяне и преобръщане на каросерията (ERM). За съжаление привилегията да бъдат задвижвани и четирите колела е запазена за американската и канадската версия на моделите SXT и R/T, докато в Европа от шестстепенната механична трансмисия ще бъдат задвижвани само предните колела. Минимална утеха за почитателите на Dodge ще бъде шестстепенният автоматик, който работи с два съединителя и не позволява прекъсване на тягата.
Различни конфигурации на силовото предаване
Двигателите за различните континенти не са еднакви – базовият европейски агрегат идва от VW, това е двулитровият CRD с мощност от 140 к. с. Компания му прави 2,4-литров мотор, развиващ 173 конски сили и 225 нютонметра, който се предлага и отвъд Големия окен.
Топмоделът се нарича Journey R/T и разполага със 3,5-литров V6 (235 к. с., 315 Нм), който обаче може да се поръча само в Северна Америка. 2,7-литров V6 flexfuel (186 к. с., 259 Нм) допълва асортимента на двигателите и отново разделя автомобилната публика на две – американци и канадци ще му се наслаждават в типичния си маниер в комбинация с четиристепенна автоматична трансмисия, докато за всички останали има автоматик с шест предавки.
Dodge още не съобщава цени за отделните изпълнения, но имайки предвид другите три модела на европейския пазар, можем да предположим приемливо ценообразуване.
sokola
dizele ne e 4x4 li zadvijva samo prednia most li ne predava dvijenieto ozad li kajete ako znaete???