Dodge Nitro се прицелва директно в долния сегмент на достъпните SUV-модели. Първи впечатления от четирилитровата топверсия на модела.
Агресивната ценова политика, с която Dodge – традиционно американската марка на концерна Daimler-Chrysler, лансира своя модел Caliber на европейския пазар, се оказа крайно сполучлив ход. Сега на сцената се появява новото оръжие на Dodge за завладяване на нови позиции в Европа, и то изглежда дори още по-точно прицелено, отколкото първото. Защото за разлика от Caliber, който е позициониран в компактния клас, на Dodge Nitro му предстои да се изправи пред толкова модерните напоследък многофункционални автомобили с повишена проходимост. И най-важното в случая е, че той ще се предлага на атрактивни цени, които ще вгорчат настроението на ръководствата дори и на корейските производители. Очаква се цените да започват от около 25 000 евро. Срещу тази сума клиентът получава един зрял автомобил, при това с крайно интригуващ дизайн, който маркетинговия щаб на фирмата определя като “типичен за Dodge”. Сред основните акценти в оформлението са типично “мачовските” детайли като могъщата предрадиаторна решетка, колелата с диаметър до 20 цола и отчетливоо очертани калници, като всички те недвусмислено ни припомнят за времената, в които Dodge произвеждаше товарни автомобили под името Power Wagon.
Настъпление в нова територия
Много е вероятно Nitro да се превърне във вътрешен конкурент на Jeep Cherokee, макар че за разлика от своя събрат той залага повече на атрактивната визия, отколкото на професионалната Off-Road-техника. Базовата версия е със задвижване на задните колела, а двойното предаване се доплаща, като в зависимост от моторизирането вариантите са технология с допълнително включване на предния мост или елементарно перманентно задвижване на четирите колела с централен диференциал. Не се предвижда предлагането на понижаващ режим на трансмисията, който сериозно би увеличил потенциала на автомобила при преодоляване на трудно достъпни терени. В Щатите Nitro се предлага само и единствено с бензинови V6-двигатели (възможностите са 3,7 литра и 213 к. с. или четири литра и 264 к. с.). Топдвигателят демонстрира впечатляваща тяга, но при високи обороти става по-шумен, отколкото е нормално да се очаква от един шестцилиндров агрегат. Същите двигатели ще се предлагат и на Стария континент, но тук на разположение на купувачите ще бъде и един турбодизел. Въпросният мотор произлиза от фирмата VM и е само с четири цилиндъра, което надали предполага блестящи маниери на работа, но затова пък 182 к. с. и 460 Нм обещават доста сериозни мощностни характеристики.
Текст: ams
Снимки: Dodge