Гигантският пикап е оптимизиран за труднопроходими терени
Dodge представи новия флагман на Ram Pickup на автомобилното изложение в Ню Йорк, което отваря врати днес. Гигантският пикап е оптимизиран за тежки и труднопроходими терени.
Името е добре познато на офроуд ентусиастите: Power Wagon се казва легендарният бордови камион със задвижване на всички колела, който през 1946 г. Dodge модифицира от военния товарен Dodge WC. Power Wagon остана в производствената програма в този вид до 1968 г. и така може да се каже, че е родоначалник на всички съвременни пикапи.
През 2005 г. Dodge възроди легендарното име за една специална офроуд версия на Ram-Pickup и едва сега настъпи времето за актуализиране на флагмана. На база на пуснатото в експлоатация за първи път през 2009 г. четвърто поколение Dodge Ram в бъдеще ще има нови офроуд специалисти. Премиерата си той отпразнува на салона в Ню Йорк.
Dodge Ram Power Wagon с 410 к.с.
Dodge Ram Power Wagon няма да си губи времето дълго с дреболиите, дори и темата за редуциране, той с удоволствие я предоставя на другите. Под капака на двигателя пулсира сърцето на традиционния осемцилиндров Hemi V8 с 6,4-литров обем. 410 к.с. и 580 Нм въртящ момент са ключовите данни на гигантския мотор. Съгласно американската спецификация, тези показатели са достатъчни, за да може автомобилът да тегли до 4,9 тона.
Новият Dodge Ram Power Wagon се чувства най-добре извън пътя и като вълк единак, отколкото в режим на спедиция. Модифицираното и с около 50 мм по-високо окачване шаси идва с новия "Articulink" преден мост, който е оптимизиран за по-стабилно пътуване и по-добро сцепление. При преминаване през тежки терени при необходимост предният стабилизатор се изключва електронно, за да даде повече свобода на действие на колелата - техника, която вече познаваме от Jeep Wrangler Rubicon. Отзад също е класическият твърд мост, при който Dodge Ram използва като особеност един скъпоструващ спирален ресор, докато обичайно в предишните конструкции на Pickup се използват листови ресори.
Dodge Ram Power Wagon в офроуд стил
Dodge Ram осигурява за този клас автомобили твърде голям комфорт и над средното ниво добро преминаване по трудни терени.
Допълнителни екстри за по-сериозна офроуд експлоатация: Dodge Ram Power Wagon има прекалено къси оси ( 4,1:1 ) с електронен диференциал с блокировка отпред и отзад, големи 33-цолови офроуд гуми, както и 5,5-тонна лебедка отпред .
Поради по-големите гуми и по-високото оборудвано с Bilstein амортисьори окачване, просветът на Dodge Ram Power Wagon се увеличава с около 63 мм – това вече е мъжка приказка. Ъгълът на наклон на гигантския камион се е подобрил на 25,5 градуса. Ако това не е достатъчно: дъното на автомобила е защитено с допълнителни предпазни плоскости за праговете, двигателя и трансмисията.
За новия Ram Power Wagon Dodge дава пет години гаранция/или 160 000 км в САЩ. Цените все още не са известни и без друго огромния офроудър ще стъпи в Европа само чрез свободен внос.