Увеличената мощност донесе на американския състезателен автомобил още няколко рекорда
Както изглежда, през 2017 производството на Dodge Viper ще бъде преустановено. Увеличената мощност от Geiger Cars донесе на американския състезателен автомобил още няколко нови рекорда, с които да ознаменува края на една епоха.
Несъмнено, един автомобил като Porsche 918 Spyder със своите 887 к.с. е адски бърза кола. Но сега, след оптимизиране на мощността от американските специалисти Geiger Cars, Dodge Viper е определено по-бърза. Той отне титлата на високотехнологичния хибриден състезател от Цуфенхаузен с трансмисия с два съединителя и задвижване на всички колела, не само с рекорд на писта (1:29,89 мин), но и при традиционното състезание Laguna Seca Raceway (Калифорния, САЩ), като показа преднина пред 918 с най-доброто време от 1:28.65 минути, което е равно на повече от 1,2 секунди. Освен това змията на Geiger постави рекорди и по други дванадесет американски състезателни писти, с което в момента държи първенство с най-много рекорди на писти, от който и да е друг сериен автомобил в света.
Сцепление и притискане вместо повече мощност
За да стане възможно едно такова постижение, на база на стандартния Viper, SRT инженерите на Dodge в сътрудничество със състезателните екипи, които се състезават с коли Viper GTS-R в спортния шампионат на Съединените щати, American Club Racer изцяло го е превърнал в едно бързо като куршум произведение за движение по пътищата върху широки гуми. При това рецептата не значи "максимална мощност", защото изходната мощност на атмосферния 8,4-литров V10 двигател скача само с незначителните пет конски сили общо до 654 к.с. Въртящият момент дори остава идентичен, като със своите 814 Нм обаче той е най-високият от всички атмосферни спортни автомобили на света. Максималната скорост от 285 км/ч също няма да бележи нови върхове. Вместо това скоростта на Viper ACR от 2016 се формира от забележителното сцепление, което се генерира както аеродинамично, така и механично.
Почти един тон притискателна сила
GeigerCars подариха на American Club Racer един "екстремен аеропакет", пищно оразмерен преден сплитер краси ноздрите, който трябва да вдигне насрещния вятър буквално над колата, вместо да го остави да я спира. Включително инсталираните двойни клапи на предната броня насочват въздушната струя назад към кърмата, където тя бива пренасочена от един 1,88 м широк и регулируем заден стабилизатор със задкрилки и направляващи въздуха странични елементи за притискаща сила и стабилност. Един етаж по-долу се намира карбонов заден дифузьор с шест гръбни перки. Изходящи вентилационни отвори има както впечатляващият капак на двигателя, така и на предните калници. Резултатът от армировката на крилата се изчислява при максимална скорост на вятъра, Viper ACR бива притиснат почти с един тон сила към асфалта.
Нови гуми, окачване и спирачки
Контакта с пътя държат разработените специално за Viper ACR спортни гуми във формата на Kumho Ecsta V720 с размер 295/25R19 и 355/30R19, които осигуряват прехвърляне на силите на страничното ускорение до 1,5 грама. На това отгоре, Американските автомобилни специалисти предлагат индивидуално многостепенно Bilstein окачване, регулируемо както на височина , така и на натиск, което в сравнение със стандартния Viper идва със значително по-твърди пружини и по-голяма греда на задната ос. Адекватното отрицателно ускорение се гарантира от олекотените карбоново/ керамични спирачки от палитрата на Brembo с 6-бутални спирачни апарати и 390-милиметрови спирачни дискове отпред и 4-бутални спирачни апарати с 360 мм дискове на задната ос. Тунерът се е развихрил също и в интериора: тук погледът на водача се рее в кожен салон от алкантара и карбонови акценти на арматурното табло, панелите на вратите, спортните седалки и плоскодънния спортен волан с маркировка на дванадесет часа.