Ръководителят на Скудерията Стефано Доменикали заяви, че най-големият проблем за отбора е ниската надеждност на новия автомобил F2008. И двата болида на Ferrari отпаднаха в старта за Голямата награда на Австралия този уикенд.
Ferrari потегли към Австралия като фаворит след блестящото темпо, което новият болид на отбора демонстрира по време на предсезонната подготовка. Серия от технически проблеми обаче съпътстваха пилотите на Скудерията през целия уикенд, като за финал и двата агрегата на F2008 дефектираха преди края на състезанието в неделя.Наследникът на Жан Тод начело на Ferrari Стефано Доменикали не скри разочарованието си: „Още преди старта казахме, че надеждността е ключовият елемент. Това, че и двата двигателя се повредиха, определено няма как да не ни тревожи. Длъжни сме да анализираме проблемите, да установим тяхната причина и да се справим с тях.”
Традиционно Ferrari разполага с едни от най-надеждните автомобили в шампионата, но през последните две години има сериозни проблеми именно в тази насока. Доменикали не може да назове конкретна причина за това, но предполага, че един от факторите, предизвикали повредата и на двата двигателя на „Албърт парк”, може да е стандартизираната електроника.
„Надеждността е изключително важна. Ако си спомням правилно, започнахме 2006 година също с две отпадания. Впоследствие обаче, работейки усърдно, без да се предаваме, се справихме с проблемите, макар и в последния момент. Днес (вчера) двата агрегата дефектираха, но не трябва да пренебрегваме и влиянието, което е оказала новата скоростна кутия. Да не забравяме и MES (McLaren Electronic System, но в случая става дума за стандартизираната електроника). Може би причината се крие в това, че все още не я разбираме достатъчно добре и не сме наясно как да извличаме максимума от нея. Но пак повтарям, длъжни сме да направим пълен анализ. Има какво да променим в тази насока.”
„Не сме били безгрешни преди, няма да станем по-глупави сега”, продължава босът на Скудерята. „Очевидно е, че трябва да анализираме всичко стъпка по стъпка, тъй като този уикенд се представихме слабо във всеки един аспект.”
Въпреки че Райконен допусна две грешки по време на състезанието (първо изхвърча от пистата, а после се завъртя), Доменикали не критикува неговото поведение на пистата. „Пилотът е длъжен винаги да атакува. Няма никаква причина да го критикуваме. Той постъпи правилно, атакува просто защото беше по-бърз.”
ONC
На калпавият космонавт стандартизираната електроника му е виновна...... А другите отбори като BMW,Williams, Toyota ???????? ;) Оплачете се на чичо Бърни...той ще Ви помогне ...от следващата година например може да забрани всички останали отбори за да няма кой да ви пречи...... >:-)