Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дончев: Не одобрявам промените в правилата

22.07.2014 15:54
Туит
Дончев: Не одобрявам промените в правилата

Крум Дончев изрази радостта си от спечелването на рали България, но и разочарованието си от факта, че правилата в надпреварата бяха различни за националния шампионат и за Европейското рали трофи.

45-ото издание на рали "България" направи прецедент, след като надпреварата имаше двама победители. Отсечките от първия ден бяха валидни за националния шампионат, като пилотите, регистрирани за него, имаха право да използват различни гуми и гориво. Това даде съществено предимство на Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo IX) и той убедително спечели първото място. Крум Дончев (Ford Fiesta R5) обаче е официалният победител в надпреварата, тъй като за разлика от Стайков кара според правилата за Европейското рали трофи.

"Категорично не одобрявам такава промяна в правилата, дори и в българския рали шампионат, тъй като те са направени рестриктивно и водят след себе си категорични последствия. Ако ние участвахме само за националния рали шампионат с изискванията за националния рали шампионат, тоест с другите гуми и гориво, щяхме да загубим възможността да се борим на собственото си рали с международните конкуренти, които са украинският шампион (Александър Салюк) и турският шампион (Ягиз Авджи)", заяви Дончев на специално организираната по повод успеха на Глобул Рали Тим пресконференция.

"Победата и борбата на рали "България" в генералното класиране е много по важна и много по-ценна от успеха в националния шампионат поне за мен и за нашия отбор. Не знам какво може да ми донесе по-голяма радост от тази победа!? Може би единствено триумфа в Европейското рали трофи. Рали "България" е много значимо състезание за всички и трябва да знаем, че въпреки пропуските, въпреки целия този нелогичен регламент, сме длъжни да се борим, да се противопоставим на международната конкуренция. Всеки един от нас! Без каквито и да е оправдания. Щом пускаме своите заявки, значи трябва да сме подготвени!"

След успеха на рали "България" Пламен Стайков оглави класирането в националния шампионат, а Крум Дончев е втори на шест точки зад него. Логично е при създалата се ситуация Дончев да не е доволен, тъй като формулираните по този начин правила го отдалечават от титлата.

"Правилата са така променени, че дават възможност на едни да карат с много по-бързи гуми и с различно гориво. Използвал съм и двата типа гуми и знам каква е разликата. За горивото няма как да говоря, тъй като нямам опит с него. Категоричен съм обаче, че тази промяна е един вид технически допинг, който е разрешен. Не го одобрявам. Предстои ни още едно състезание от ранга на рали "България", което също е валидно за Европейското рали трофи и на което ще има международно участие. Това е рали "Сливен". Моят личен призив към Пламен (Стайков) е да намери начин с подкрепата на своите партньори и фенове да участва и да се бори за името на държавата си. Това е истинската битка, не точките за националния шампионат."

"Всяко едно класиране, всеки един шампионат, в който участвам, е от значение, но правилата са поставени по толкова нелогичен начин, че човек трябва да степенува задължително приоритетите си. Нашите са да се борим срещу чужденците в среда и атмосфера, която е равностойна. Сигурен съм, че Игнат Исаев ще продължи участието си по същия начин като на рали "България". Прави му чест!", допълва още Дончев.

Коментари
comments powered by Disqus