Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Дончев: Титлата е признание за усилията ни през сезона

21.10.2009 13:17
Туит
Дончев: Титлата е признание за усилията ни през сезона

Крум Дончев спечели титлата в българския рали шампионат за 2009 г. след пет поредни победи в началото на сезона. За съжаление той бе принуден да прекрати програмата си в европейския шампионат поради липсата на средства, но въпреки това смята годината за успешна.

Спечели титлата в българския рали шампионат този сезон. С какво лично за теб тя е по-различна от останалите две, които вече притежаваш от 2003 и 2004 г.?

Постигането на трета титла говори, че отборът продължава да трупа опит и да се развива в спортно-техническо отношение година след година. Като цяло за нас сезонът премина гладко, а финалният резултат е признание за усилията и сериозната ни работа. В началото бях леко притеснен дали новият ми навигатор Петър Йорданов ще се справи със задачата си. Но още след старта на рали „Миле Миля“ (Италия) се оказа, че преценката ми по отношение на него е била правилна и той е човекът за въпросната позиция. В този смисъл ситуацията през сезон ’09 бе аналогична на тази от 2004 г. Тогавашния си успех също постигнах с нов навигатор – Стойко Вълчев. Титлата, спечелена заедно с Румен Манолов през 2003 г., пък бе изключително важна, най-вече защото бе първата в кариерата ми.

В последните три състезания от програмата участва с трима различни навигатори. Как успя да се адаптираш към стила на всеки от тях през краткото време, с което разполагаше за подготовка?

До голяма степен не бе необходимо да се адаптирам към техния стил, защото и тримата са били мои навигатори. Познавам ги добре, а първите си инструкции в рали спорта съм получил именно от Румен Манолов. Ако трябва да ги сравня, Румен Манолов е изключителен професионалист с многогодишен опит зад гърба си. Стойко Вълчев не се бе състезавал близо година и бе интересно дали е успял да съхрани нивото си от предходния сезон и еднозначният отговор на въпроса е „да”. Петър Йорданов пък е в началото на кариерата си, но постепенно трупа опит.

Каква е равносметката ти за сезон ’09 след неговото приключване?

Ако говорим за националния шампионат, тя е изцяло положителна, тъй като завоювахме шампионската титла. За съжаление не мога да кажа същото за Европейския рали шампионат, който лично за мен и отбора бе приоритет. Не разполагахме с финансовия ресурс, за да продължим през втората половина на сезона, но съм убеден, че тимът е в състояние да се бори за европейската титла в бъдеще. Доказателство за това са резултатите, които постигнахме преди да се оттеглим от шампионата тази година – бяхме водачи във временното генерално класиране.

Какво ти предстои през зимната пауза преди началото на следващия сезон?

Първо бих искал да изкажа благодарност на компаниите, които ни подкрепят: USAG, GLOBUL, ПРИСТА ОЙЛ, ТРИТЕКС, DESY, СОФИЯ ФРАНС АУТО, АЕБТРИ. Без тяхната помощ участието ни в българския и европейския шампионат бе немислимо. Що се отнася да зимната пауза, планираме сериозна ревизия и подготовка на автомобила и отбора, за да може да отговорим на изискванията за 2010 г. Също така ще уточним състезателната програма за догодина.

Повече за Крум Дончев може да научите от новия сайт на пилота.

Коментари
comments powered by Disqus