Германските производители на луксозни автомобили страдат все повече от стагнацията в САЩ, единствено Porsche отчита ръст.
Bayerische Motoren Werke AG, най-големият световен производител на луксозни автомобили, отчете рекорден спад от 17 на сто в доставките за март. От BMW обясняват влошения резултат най-вече с продължаващото свиване на американския пазар - най-големия за компанията - и със започналия отлив в интереса към дъщерната марка Mini. До началото на тази година нейните продажби оставаха неповлияни от кризата.Общо за първото тримесечие на 2009 доставените от BMW нови автомобили са 277 264 броя - с 21 на сто по-малко от същия период на миналата година. Същата тенденция е налице и при основния конкурент Daimler AG. И двете германски компании се видяха принудени да съкратят производството, за да не трупат запаси от непродадени автомобили.
От Daimler обявиха 16 на сто спад в продажбите за март на годишна база, също посочвайки като основна причина сриващия се пазар в САЩ. "Пазарната обстановка остава твърде напрегната - коментира пред агенция Bloomberg Фердинанд Дуденхьофер, директор на Центъра за автомобилни проучвания към Университета на Есен. - Специално при Daimler този спад никак не е добър знак, особено на фона на пазарната премиера на новата Е-класа".
Съобщенията на двата гиганта логично доведоха и до осезаем спад в цените на акциите им - 4.6 на сто при BMW (до 23.86 евро) и 2.3 на сто при Daimler (22.41 евро).
На този фон единствената позитивна новина дойде от Porsche SE. Щутгарският производител на спортни автомобили отчете 15 на сто ръст в поръчките за първото тримесечие благодарение на няколкото обновени модела, начело с Boxster.
Boxter_S
Поправям се! Напълно сте прав, с това че става въпрос за хеджингови фондове, а не за банки. Как то и че не става дума и за печалбата на порше, а за ръст на поръчките на нови автомобили. Блял съм на друго място докато го чета!
до Boxter
Тук не става дума за печалбата на Porsche, а за продажбите на автомобили. Иначе действително от над 7 млрд. евро печалба за 2008 почти 6 млрд. идват от борсови спекулации с акции на VW (само че с хеджингови фондове, не с банките), и само милиард - от автомобили.
Boxter_S
Porsche е единствената автомобилна компания, която печалбата преди облагането с данъци надвишава повече от два пъти търговския оборот. За половин година продажбите ин са намалели с 26 процента. Но поради различни врътки в банките поглъщат Фолцваген и на това се дължи тяхната печалба.