Екипът на Ferrari е използвал най-много от позволените за развитието на задвижващата система жетони. Изненадващо Renault е на последна позиция в условната класация.
Четирите производителя на двигатели разполагат с по 32 жетона за 2016 година, като те трябва да бъдат изразходвани преди края на сезона. Тяхната цел е да бъдат ограничени разходите за развитие, като се лимитират промените по хардуера, но същевременно производителите да имат възможност да наваксат изоставането си и силите да бъдат равномерно разпределени.
Mercedes има най-голямо предимство в сферата на задвижващите системи и въпреки това германците са изразходвали 19 жетона преди Гран при на Австралия. В опита си да наваксва изоставането си обаче Ferrari е начело в своеобразната класация с цели 23 жетона.
Двата производителя, които срещат най-сериозни затруднения при развитието на своите двигатели, изненадващо са използвали най-малко жетони. Honda се е ограничила до 18, а Renault - само до 7, което означава, че французите планират мащабна развойна дейност в рамките на сезона.
Изразходвани жетони:
- Ferrari 23 (9 оставащи)
- Mercedes 19 (13 оставащи)
- Honda 18 (14 оставащи)
- Renault 7 (25 оставащи)