Международният апелативен съд към ФИА одобри дизайна на двойните дифузори, които Brawn GP, Toyota и Williams използват и отхвърли протеста на Ferrari, Renault и Red Bull.
Трите водещи отбора през сезон 2009 - Brawn GP, Toyota и Williams интерпретираха правилника по начин, който им позволява да избегнат ограниченията относно размерите на дифузора, използвайки задната краш-структура като аеродинамичен елемент. Още в началото на предсезонната подготовка конкурентите им, които следваха стриктно регулациите, критикуваха този подход, а в Мелбърн Ferrari, Renault и Red Bull подадоха официално контестация относно легалността на техните автомобили.
Стюардите на австралийската Гран при одобриха нестандартния дизайн, но както се очакваше, трите протестиращи тима отнесоха случая до Апелативния съд на ФИА. На изслушването, което се проведе вчера в Париж, към тях се присъединиха още BMW Sauber и McLaren като засегнати страни. Въпреки силния натиск от страна на петте отбора обаче, Апелативният съд одобри дизайна на Brawn GP, Toyota и Williams.
„Международният апелативен съд към ФИА реши да отхвърли жалбите срещу решения 16 и 24, взети от стюардите на 26 март по време на Гран при на Австралия 2009, които се отнасят до Световният шампионат на ФИА Формула 1 2009“, се казва в официалното изявление на ФИА, публикувано тази сутрин. „Въз основа на аргументите, които бяха представени по-рано, съдът реши, че стюардите са били прави в решението си да обяват, че спорните автомобили са съобразени с техническия правилник.“
Решението на ФИА означава, че двете победи на Бътън и Brawn GP вече не са под въпрос и че в близко бъдеще двойният дифузор ще бъде копиран от останалите седем тима на стартовата решетка.
„Доволни сме от решението, което Международният апелативен съд взе днес“, коментира тим-шефът на бившия Honda Рос Браун. „Уважаваме правото на нашите съперници да поставят под въпрос всеки дизайн и концепция в нашите автомобили по установените процедури.“
„Техническият департамент на ФИА, стюардите в Австралия и Малайзия, а сега и петимата съдии на Международния апелативен съд потвърдиха увереността ни, че нашите автомобили съответстват напълно на техническия правилник за 2009 година.“
„Решението на Международния апелативен съд слага точка на този спор. Нямаме търпение отново да се изправим лице в лице с предизвикателството, което ни поднесе изключително интересния старт на сезон 2009 във Формула 1.“