Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Един двигател за цял сезон във WRC?

25.03.2010 08:49
Туит

Президентът на комисията по въпросите на Световния рали шампионат към ФИА Мори Чандлър разкри своите планове за бъдещето. Те предвиждат автомобилите в шампионата да карат цял сезон с един-единствен двигател.

Чандлър признава, че е твърде късно планът да бъде приложен още през следващия сезон, но според него той е в основата на надеждите на ФИА да продължи да свива разходите на участващите в световния шампионат отбори. Комисионерът вярва, че вариантът един двигател за цял сезон е абсолютно изпълним и може да се контролира от ФИА, но има резерви за това дали ще бъде възприет от останалите международни рали серии.

„Крайната ни цел е да намерим решение, което да позволи използването на един двигател за целия сезон. В Световния рали шампионат ние можем да контролираме разходите за разработката на двигателите. В останалите серии като IRC например, където участниците имат право да сменят моторите за всеки старт, разходите на тимовете ще продължат да нарастват”, споделя своето виждане Чандлър.

Повече от всеки друг, комисионерът е наясно с нуждата от интензивна програма за развитие при всеки производител в Световния рали шампионат, която да работи за създаването на двигател, който да е в състояние да изкара цял сезон.

„Очевидно е, че трябва така да измислим правилата, че когато се получи техническа повреда в двигателя, той да бъде подменен. Това правило няма да бъде въведено през 2011 г., така че имаме достатъчно време, за да го обмислим и прецизираме. Целта обаче е тази – един двигател за целия сезон.”

„Ние не можем да налагаме или контролираме прилагането на правила от този тип извън WRC. Според мен това е начин да направим Световния рали шампионат по-достъпен и в него да могат да участват по-голям брой производители. Който не пести средства и може да си позволи да създава нов двигател за всяко състезание, има пълното право да отиде в които си пожелае серии. Прилагайки подобно правило, богатите производители няма да оказват пагубно влияние върху нашия спорт, а освен това WRC ще е на разположение на тези с по-скромен бюджет, но с необходимите умения и опит”, разсъждава върху възможното бъдеще на Световния рали шампионат Мори Чандлър.

Техническият директор на М-Sport Кристиан Лорио твърди, че е възможно да се кара цял сезон с един двигател, но допълни, че цената на разходите за развойна дейност са непосилни към настоящия момент на глобална икономическа криза.

„Всичко е възможно да се направи с един двигател. Моторът във всеки обикновен автомобил може да измине над 350 000 км без да се повреди, така че да, възможно е да се създаде състезателен двигател, чиито живот да продължи цял един сезон. Цената му обаче ще е много висока”, споделя възгледите си Лорио.

„Това, което трябва да направим е двигател, чиито ресурс да е в рамките на 8000 км. Начинът, по който това трябва да стане, е да тестваме автомобил при тези условия, но какво ще се случи ако моторът му се повреди след 5000 км? Ще трябва да започнем всичко от начало. Когато накрая успеем да разработим такъв двигател, ще трябва отново да потвърдим, че той ще издържи без проблеми тези 8000 км – за трети път. В крайна сметка ще трябва да направим 24 000 км тестове на асфалт, макадам и сняг. Разходите за подобна разработка ще са колосални”, разсъждава върху идеята един двигател за цял сезон Кристиан Лорио.

Коментари
comments powered by Disqus