Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Екълстоун: Няма да има други серии

11.06.2009 11:12
Туит

Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун предупреди производителите, че всеки опит от тяхна страна за организиране на нов шампионат ще бъде оспорван в съда.

На 12 юни ФИА трябва да публикува списъка с тринайсетте отбора на стартовата решетка. Ако Федерацията не постигне компромисно решение с осемте представители на FOTA, не е изключено Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault, Red Bull Racing, Toro Rosso, Toyota и Brawn GP да не присъстват в стартовата листа и да организират алтернативен шампионат. Екълстоун обаче е категоричен, че ще парира всички опити в тази насока.

„Ако те се опитат да направят собствени серии, което си мисля, че няма да е по силите им, ще имат сериозни проблеми, обяснява Екълстоун пред Daily Express. „При положение че започнат да преговаря с хората, компаниите, телевизиите, с които съм подписал договори, нещата ще станат сериозни. Това ще бъде подстрекателство за нарушаване на контрактите, а аз самият не си позволявам подобни действия, така че няма да допусна това да се случи. Всяко действие може да им струва стотици милиони лири, кой знае колко?!“

Екълстоун е на мнение, че FOTA няма как да организира нов шампионат за толкова кратки срокове.

„Не мисля, че ръководствата на Toyota и BMW например, които правят всичко възможно, за да намалят разходите си във Формула 1, ще са доволни от евентуален раздор и ще спонсорират своите отбори, за да участват в серии, които не са дори под шапката на ФИА. В момента тимовете не плащат за пистите, състезават се със собствени спонсори, имат огромна телевизионна аудитория, която им осигурявам посредством моите договори. По този начин получават пари, които после харчат. Ще бъде много по-различно, ако трябва сами да си наемат пистите, персонала по състезанията, да се договорят с други телевизионни компании, а да не забравяме, че ние работим с най-добрите.“

„Що се касае до пилотите, те искат да спечелят шампионата на ФИА по Формула 1. Може и да получават повече пари в евентуални други серии, но там титлата няма да значи нищо. Не мисля, че е възможно да има друг шампионат. Отборите получиха възможност да подпишат споразумението „Конкорд“ през 1998 г., което щеше да ги предпази от промените в техническия правилник на Мозли, но тогава те отказаха.“

Междувременно бившият световен шампион Деймън Хил предупреди ФИА, отборите и Бърни Екълстоун, че евентуално разцепване на Формула 1 ще бъде пагубно за спорта и посочи за пример разделянето на IndiCar и Champ Car в САЩ през 1996 г.

„Погледнете само какво се случи отвъд Океана и ще разберете какъв ще бъде резултата от евентуалното разцепване на шампионата“, обяснява Хил. „Достатъчно трудно е да се намерят кандидати за един шампионат, представете си какво ще бъде, ако са два. Качеството неизменно ще падне.“

Коментари
comments powered by Disqus