Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Екълстоун: Първият трябва да печели повече точки

14.01.2010 09:43
Туит

Босът на Формула 1 заяви, че новата точкова система във Формула 1 има нужда от корекции, тъй като няма да стимулира в достатъчна степен изпреварванията.

В края на миналата година ФИА ратифицира предложението на Комисията към Формула 1 първите десет да получават съответно 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 точки. Тим-шефът на Ferrari Стефано Доменикали обаче заяви в Мадона ди Кампилио, където екипът на Черните кончета е на традиционния си зимен лагер, че не е изключено системата да бъде променена. По-всяка вероятност разликата между първия и втория ще бъде увеличена, каквото е и желанието на Бърни Екълстоун.

„Мисля, че направиха нещо много разумно, защото точковата система, която приехме, не се различава (от досегашната)“, коментира босът на Формула 1 пред Autosport. „Идеята ми е да има много по-голяма разлика между първия и втория, може би и между втория и третия. Това, което искам да направя, е да дам на хората механизъм, който да поощрява (пилотите) да изпреварват, а не само да карат в колона.“

Екълстоун допълва, че има много по-радикални механизми за подобряване качеството на състезанията и зрелищността, като например създаването на специални отсечки, които скъсяват пистата, пропускайки няколко завоя, и могат да бъдат използвани определен брой пъти от даден пилот.

„Мисля, че ще бъде много лесно за всички нас, ако на пистата има зона, в която можеш да спечели време и да изпревариш съперника - наречете го пряк път, ако искате. Всеки пилот, например, ще има право да мине максимум пет пъти през него по време на едно състезание, като по този начин ще ликвидираме практиката един състезател да блокира друг.“

„Още един аспект, който искам да бъде променен, са спирачките. В момента са толкова ефективни, че аз мога да спра също толкова късно колкото останалите пилоти, ако видя навреме маркерите. Казвам го откровено, макар че тук може да греша. През 70-те и 80-те всички изпреварвания се правеха при спиране за завой. Това вече не се случва. Другото нещо, което не е добро за спорта, е че през 70-те, ако на половината дистанция имаше шестима пилоти в челото, то рядко повече от трима от тях стигаха до финала. Сега и шестимата са там. Вече никой не спира (заради технически проблеми).“

Екълстоун все пак е оптимист за предстоящия сезон, особено заради завръщането на Михаел Шумахер. „Няма да се изненадам, ако това е една от най-силните години от много време насам“, обяснява босът на Формула 1. Същевременно обаче той е скептичен относно възможността четирите нови отбора да застанат на стартовата решетка за началото на сезона в Бахрейн. „Мисля, че ще имат проблеми, особено за първото състезание, но трябва да изчакаме, за да разберем. Обикновено, когато говориш с тези хора, те казват, че всичко е наред и няма проблеми. Сигурен съм обаче, че имат наистина големи затруднения.“

Тази година във Формула 1 ще дебютират US F1, Virgin, Lotus и Campos Meta.

Коментари
comments powered by Disqus