Британецът е готов да замени настоящите задвижващи системи с далеч по-прости двигатели
Отборите, ФИА и Бърни Екълстоун постигнаха консенсус относно бъдещето на задвижващите системи в края на миналата седмица въпреки първоначалните проблеми да се обединят около една позиция. Четири са задачите, които трябва да бъдат изпълнени за сезон 2017 – намаляване на цената, гарантиране на доставка за независимите отбори, по-впечатляващ звук и изравняване на потенциала на двигателите на отделните производители.
Последната цел сякаш изглежда най-трудно постижима и същевременно – най-важна. Според непотвърдена информация разликата между двигателите на Mercedes, Ferrari, Renault и Honda трябва да бъде свалена до три десети на пистата „Каталуня”.
На въпроса дали това задоволява Бърни Екълстоун, британецът отговаря в типичния си стил. „За мен няма никакво значение. По никакъв начин не променя ситуацията. Единственото, което искаме, е двигателите да бъдат близки като потенциал”.
Ако взетите мерки не подействат, Екълстоун е готов на мащабни промени. „Да видим. Ако не се получи, зачеркваме всичко и подготвяме напълно нови правила, които ще опростят значително двигателите.”
„Атмосферните двигатели, които използвахме преди, бяха малко или много равнопоставени. Всички те бяха достигнали максимума си на развитие. Проблемите започнаха, когато започнахме да прибавяме към тях разни хибридни модули.”
Световният съвет по моторни спортове одобри мерките, които тимовете, ФИА и FOM взеха относно задвижващите системи за 2017 година, което означава, че вече има конкретни правила, които отборите да следват при подготовката на своите автомобили за следващия сезон.