Бърни Екълстоун отново възропта срещу настоящите задвижващи системи във Формула 1. Атмосферните V8 с максимална мощност около 1000 к.с. са бъдещето на спорта според боса на шампионата.
84-годишният Екълстон никога не е бил привърженик на новите задвижващи системи и е използвал всеки един удобен момент, за да ги критикува. Безинтересните състезания от началото на сезона му предоставиха още една възможност и той запя старата песен на нов глас.
"Трябва отново да започнем да използваме двигатели, които са много по-евтини и трябва да го направим във възможно най-кратки срокове", коментира Екълстоун за Gazzetta dello Sport.
"Ако се върнем към атмосферните двигатели, комбинирани с KERS, като въведем съответните ограничения, ще намалим драстично разходите. Това ще е от полза за тези, които сега се състезават във Формула 1, както и за тези, които обмислят да се включат в шампионата. Трябва да модифицираме старите V8, да увеличим работния им обем и да достигнем максимална мощност от около 1000 к.с. Хората ще се върнат на пистата, шоуто отново ще е налице, спонсорите пак ще проявят интерес."
Според Екълстоун преходът към хибридните задвижващи системи е довел до спада на интереса към Формула 1.
"Формула 1 не е само технология. Формула 1 е и шоу. Трябва да мислим за тези, които купуват билетите, които са на трибуните и искат да наблюдават истински спортен спектакъл. Парите правят състезанията. Публиката плаща за билетите си, организаторите печелят и плащат на нас. После тези пари, заедно с приходите от телевизионните права, отиват при отборите. Ако телевизионният интерес спадне, ако зрителите намалеят, тогава вече проблемът е сериозен", завършва Екълстоун.
Следващата съществена промяна на техническия правилник във Формула 1 е планирана за 2017 година.