Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Екълстоун: Всеки път отборите роптаят срещу промените

18.03.2009 14:50
Туит

Изпълнителният директор на Формула 1 призна, че не е изненадан от реакциите на отборите към промените в шампионата, които Световния съвет гласува вчера.

Вчера следобед ФИА анонсира комплекта от мерки , които Формула 1 ще приеме през следващите две години, за да намали разходите в спорта и да подобри качеството на състезанията. Двете най-драстични промени се отнасят до механизма за определяне на шампиона и до въвеждането на лимитирания бюджет. От тази година броят победи ще е определящ за титлата при пилотите, а не досегашната точкова система. През 2009 година пък отборите ще имат право да избират между две опции – да ограничат разходите си до 33 милиона евро (30 млн. паунда) и да се ползват с голяма свобода при конструирането на своите болиди или да продължат неистовото харчене, но при условия на драстични рестрикции в техническия правилник.

FOTA реагира остро на решенията, които Световният съвет по моторни спортове ратифицира вчера, и заяви посредством своя председател Лука ди Монедземоло, че „ФИА рискува да погуби основната същност на Формула 1 и да заличи принципите, които правят този спорт толкова интересен и популярен“. Бърни Екълстоун обаче в типичния си стил игнорира недоволството на тимовете.

„Всеки път, когато правим някакви промени, се намират хора, които да кажат: „Забравете, това няма как стане!“, коментира 78-годишният британец на пресконференцията, предшестваща Гран при на Австралия. „Когато въведохме принципа за два старта с един двигател, всички заявиха, че това ще е пълен крах, защото пилотите няма да завършват поголовно. На всичко ново тимовете отговарят със „Забравете!“, това просто е част от играта.“

Според Бърни лимитираният бюджет е най-лесният и ефективен начин да се намалят разходите и от това да не пострада качеството на спорта. „Момчетата (FOTA) казват, че бюджетите ще паднат с 50%. Добре, но това означава, че този, който харчи 300 милиона, ще мине на 150, тези, които досега са инвестирали 80, ще използват само 40 през новия сезон. На практика съотношението се запазва.“

„Ще помогнем на отборите, които искат да се вместят в тези 30 милиона паунда, давайки им технологично предимство. Едва тогава големите тимове ще се запитат защо харчат по 300 милиона. В крайна сметка ще стане така, че всички ще сложат лимит на сметките си, въпреки че 30 милиона паунда е наистина ниска сума.“

Екълстоун вярва, че драстичният спад на разходите през 2010 година е от жизнено важно значение за Формула 1 и че единствено по този начин могат да се запълнят свободните места на стартовата решетка.

„Добрата новина е, че повечето отбори имат стабилни договори до края на 2009 г., ето защо бяхме принудени да предприемем драстични мерки за 2010-а, за да сме сигурни, че няма да изгубим и други тимове. И нещо повече, да привлечем нови. Искам отново да има предквалификационни сесии, искам отново 26 автомобила на старта, от които 16 с реален шанс за подиума.“

Коментари
comments powered by Disqus