189,481 мили/час (304,87 км/ч) и максимална скорост 205,6 мили/ч (330,81 км/ч)
Компанията Genovation Cars подобри рекорда за максималната скорост на електромобил, допуснат за движение по обществените пътища. Купето Genovation GXE, построено на базата на предходния Corvette Z06, постигна 189,481 мили/час (304,87 км/ч) и максимална скорост 205,6 мили/ч (330,81 км/ч), което е с 30 километра в час повече в сравнение с постижението на същия автомобил през март 2016.
Както и преди, така и сега за поставянето на рекорди американците използват пистата за излитане и кацане на совалката на космически център Кенеди, Флорида.
Новият рекорд е регистриран на 28 юли. Резултатът е записан от представители на Международната асоциация на състезанията на една миля (IMRA).
Задвижващата система на Corvette генерира 500 кВт и 814 Нм. Тя се състои от два електрически мотора, работещи на един вал, два електрически преобразователя с 250 кВт всеки и батерия 44 кВтч, способна да предостави на двигателя ток до 900 А. Конструкторите са успели да постигнат почти идеално разпределение на статично тегло по оси (50:50).
Известно е, че купето е оборудвано с шестстепенна механична предавателна кутия, която осигурява на електромобила най-добри параметри за ускорение и максимална скорост. "Но в реалния живот при всекидневно управление предавателната кутия може да работи само на трета предавка ", казва производителят. И най-важното - това е "нормалният начин на живот" за необичайния модел.
Основателят и главен изпълнителен директор на Genovation Cars Eндрю Саул заяви: "Ние сме много доволни, че след като постигнахме рекорда в началото на годината , сега пак GXE показа още по-добри резултати. Успяхме да създадем автомобил, който е в състояние да осигурява силни емоции на водача и в същото време да защитава околната среда. "
Серията от изпитания за максимална скорост Genovation Cars счита като необходима част от работата по разработването на окончателния дизайн на модела. Сега в конструкцията и настройките на електрическата инсталация са направени последните корекции. В края на лятото - началото на есента на тази година фирмата от Роквил, Мериленд, ще започне да получава поръчки за сглобяване на купето GXE, което ще бъде произведено в ограничен брой (количеството не е обявено). Компанията мисли и над конверсия и на други модели, има дори план за изграждане на изцяло собствен електрически автомобил с оригинална каросерия.