Лабораторията Nissan Future Lab е основана през 2014 г. и има офиси в Калифорния, Париж и Токио
Nissan обяви, че има намерение да осигури много данни за "нови сценарии за мобилност" чрез серия от експерименти в реална среда с реални потребители, наречени Living Lab. Провеждането на експериментите ще се извършва от научното звено Future Lab, а събирането на статистическите данни ще помогне в разработването на нови продукти и услуги.
Лабораторията Nissan Future Lab е основана през 2014 г. и има офиси в Калифорния, Париж и Токио. Целта: да се излезе извън конкретните продукти (коли) и да бъдат предсказани промените в градска мобилност, които ще се появят през 2025.
Градският автомобил NNMC е префасонира версия на четириколката Renault Twizy. Първата версия на електрическия автомобил японците направиха още през 2010 г., а през 2013 г. няколко десетки екземпляра тръгнаха по улиците на Йокохама в рамките на програмата за споделяне Choimobi Yokohama. През 2016 г. превозното средство е все още в състояние на концепт и украсяваше автомобилното изложение в Ню Йорк.
По-специално, става дума за използването на малкото превозно средство Nissan New Concept Mobility (NNMC) и в други подобни мрежи за краткосрочно наемане. Така например, през октомври миналата година, компанията Scoot Networks от Сан Франциско получи в своята флота десет малки електромобила NNMC, които се присъединиха към съществуващите в наличност електрически скутери. Членовете на мрежата могат да поръчат и двата вида возила чрез мобилното приложение, като могат да ги оставят за зареждане на десетки места из града.
Колко често потребителите избират скутери или четириколесни моторни превозни средства, какви типични пътувания осъществяват, в кои точки на града са концентрирани такива превозни средства... На този кръг от въпроси ще отговорят предназначените за тестове електрически автомобили в Сан Франциско.
Още през 2010 г. компанията Nissan говореше за приложението на NNMC в нови възможни схеми, за използването на тези превозни средства за мобилни услуги чрез автомобилен парк, управляван от IT- система (сутрин и вечер – в пиковите часове на работния ден). Настоящата разработка има за цел да доразвие тези първоначални идеи.
Като част от експериментите на Living Lab Nissan възнамерява да проведе по-мащабни тестове за двустранно предаване на електроенергийната система между електрическите коли и мрежата (V2G). Интересното е, че един от основните партньори в тази посока е не кой да е, а ...Военновъздушните сили на САЩ, които се интересуват от въвеждането на електрически транспорт на авиационни си бази.
По този начин Nissan чувства твърда почва за развитието на нови начини за организиране на подобни пътувания. И Toyota тества своя подобна система с концепцията „Хармонична мобилност” (Ha:mo) и включените в нея електрически триколки i-Road. Между другото, създателите разглеждат миниатюрната електрическа кола Honda MC-β също като част от бъдещето на "новата мобилност" в градските райони. Истина е обаче, че експериментите на Honda за момента са ограничени.