Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Етап дванадесети. В борбата остана единствено Mitsubishi

18.01.2007 22:01
Туит

След принудителната почивка поради отменения единадесети скоростен участък, надпреварата в Рали Дакар бе подновена днес в Айун Ел Атру (Мавритания). Керванът на най-екстремното крос-кънтри рали трябваше да премине общо 484 километра, от които 257 състезателни, за да достигне до Кайе – единственият досег на пилотите с Мали за 2007 година.

Постепенно интригата в 29-ото издание на Рали Дакар отминава. Борбата между Стефан Петерхансел и Люк Алфан в челото на класирането и непрестанните етапни победи на Карлос Сайнц бяха запазена марка и за 2006 година, но и дванадесетият етап заслужава своята слава – все пак е единственият досег на състезателите с държавата Мали, която през тази година се оказа наистина гореща точка, но в политически план.

Днес Карлос Сайнц записа трета етапна победа при автомобилистите. Испанецът демонстрира, че неслучайно е един от най-добрите пилоти в историята на Световния рали шампионат и финишира за 2:58:56 часа 257-километровия скоростен етап. Това обаче едва ли е утеха за фирмения отбор на Volkswagen, който за втора поредна година отпадна от голямата игра преди финалните етапи. Естествено фокусът върху надпреварата при автомобилите остана върху двамата лидери – Стефан Петерхансел и Люк Алфан. Миналогодишният победител днес успя да стопи преднината на своя съотборник в екипа на Mitsubishi на 6:29 минути и сякаш отново ще търси обрата. Петерхансел от своя страна залага предимно на сигурността, защото негативният спомен от 2006 година, когато изпусна титлата в края на надпреварата, все още не е избледнял от съзнанието му.

Въпреки че двамата пилоти на Mitsubishi са в челото на генералното класиране със стабилен аванс пред останалите състезатели, притесненията за фирмения отбор не са приключили. Малката разлика между Петерхансел и Алфан включва задължителни рискове, а те са най-сериозната опасност за Рали Дакар. Дано това е ключовият фактор, който ще запази интригата досами финала на Розовото езеро.

При мотоциклетистите сценарият бе аналогичен на този при автомобилистите. Един от временните лидери – Исидре Естесве Пуйол, който загуби шансове за крайния успех след технически проблеми, записа най-добро време. Испанецът финишира за 03:34:46 часа, изпреварвайки изненадата за деня Пауло Гонсалвеш с Honda, който въпреки 450-те кубика на своя мотоциклет, бе достоен конкурент на по-мощните машини и финишира втори. Това стана възможно, защото в началото на надпреварата групата на лидерите изгуби посоката и търсейки точката за позициониране на километър 82-ри, изостана сериозно и позволи да бъде настигната от останалите състезатели.

Битката между Марк Кома и Сирил Деспре днес отново не претърпя развитие. Спорно е и доколко вече можем да говорим за борба, след като испанецът има аванс от близо 53 минути спрямо състезателя на Team Gauloise два етапа преди финалния на Розовото езеро.

Ханс Стейси продължава да води уверено своя MAN към титлата при камионите. Холандецът бе най-бърз по време на днешния скоростен етап и доказа, че при отсъствието на Чагин няма конкуренция. За съжаление интересните събития при най-тежките машини по време на тазгодишното издание на Рали Дакар бяха ограничени само в първата седмица, но това съвсем не омаловажава добрите постижение на Стейси. Все пак именно холандецът бе един от големите победители през 2006-а, след като успя да се изкачи до втората позиция, въпреки че още на първия етап изостана с 52 минути спрямо най-бързия Чагин.

Тринадесетият етап на Рали Дакар ще преведе състезателите от Мали в Сенегал – последната спирка на надпреварата. Кайе – Тамбакунда е с дължина 458 километра, от които 260 състезателни. Трасето е типично за Световния рали шампионат, което отново дава шанс на Карлос Сайнц, който ще се бори за четвърта победа през 2007 година.

Класиране след дванадесети етап при мотоциклетистите:

 1

 Марк Кома Испания КТМ 44:47:16
 2 Сирил Деспре Франция КТМ 45:40:04
 3 Давид Касто  Франция КТМ 45:57:29
 4 Крис Блейз САЩ КТМ 46:28:49
 5 Улевалсетер Норвегия КТМ 46:52:20
 6 Естеве Пуйол Испания KTM 47:22:20


 

 

 

 


Класиране след дванадесети етап при автомобилистите:

 1 Петерхансел  Франция  Mitsubishi 40:42:34
 2 Люк Алфан Франция Mitsubishi 40:49:03
 3 Жан-Луи Шлесер  Франция Schles-Ford  42:16:36
 4 Ал Атиах   Катар BMW 42:40:38
 5 Марк Милър  САЩ  Volkswagen  42:58:29
 6 Хироши Масуока Япония Mitsubishi 43:09:44


 
 
 

 


 
Класиране след дванадесети етап при камионите:

 1 Ханс Стейси Холандия MAN 47:26:55
 2 Илгизар Мардеев Русия  КАМАЗ 50:26:31
 3 Ван Гинкел Холандия GINAF 51:51:33
 4 Алес Лопрайс  Чехия  TATRA 52:22:04
 5 Андре де Азаведо Бразилия  TATRA 52:38:10
 6 Филип Жакуо Франция MAN 53:31:47

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus