Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Етап осми. Неясно бъдеще за Volkswagen

14.01.2007 20:01
Туит

След заслужена почивка участниците в Рали Дакар подновиха надпреварата с осмия етап между Атар и Тишит. Две бяха основните събития за деня – проблемите с кормилната уредба на Карлос Сайнц, които го отдалечиха на повече от час от временния лидер и победител в днешния специален участък Жиниел дю Вилиер и счупената скоростна кутия на Исидре Естеве Пуйол, която откри хоризонта на фаворита сред мотоциклетистите Марк Кома.

Volkswagen Race Touareg 2 бе блестящ през първата половина на най-тежкото крос-кънтри рали. 6 победи за осем етапа е повече от достойно представяне за бойната версия на немския SUV, но обстоятелствата през последните няколко дни сякаш поставят под съмнение крайния успех и дават предимство на хегемона през последните години Mitsubishi. Жиниел дю Вилиер спечели осмия състезателен участък, но Стефан Петерхансел и Люк Алфан, съответно втори и трети, продължават със стабилното си представяне и дишат във врата на южноафриканеца. Това стана възможно, след повреда в кормилната уредба на Карлос Сайнц, която го изпрати от втора позиция в генералното класиране директно на четвърта с повече от час изоставане. Проблемите на световния рали шампион и отпадането на Ари Ватанен по време на седмия етап може да се окажат предвестници на буря, от която Mitsubishi отново да се измъкне на първо място. Но до края на надпреварата остават още цели седем етапа, което прави прогнозите за титлата при автомобилистите твърде ненадеждни.

Не така стоят нещата при мотоциклетистите. Марк Кома просто не може да бъде спрян. След близо осем часа върху своя KTM испанецът отново демонстрира, че няма конкуренция и финишира първи за време 07:46:13 часа. Но неговата победа едва ли може да се брои за изненада и в този смисъл не попадна в центъра на вниманието. Днес фокусът бе насочен към най-сериозния конкурент на Кома Исидре Естеве Пуйол. До този момент състезателят на Team Gauloise впечатляваше с безгрешното си представяне, но механична повреда в скоростната кутия сложи край на неговите надежди за титла. 330 км преди финиша на състезателния етап Естеве бе споходен от идентичния проблем с трансмисията, който забави Сирил Деспре на третия ден от надпреварата и изправи на нокти инженерите на KTM. Така след неудачите на 34-годишният испанец хоризонтът пред неговия сънародник Кома е разчистен напълно. Но с едно изключение. Моторът на миналогодишния победител е идентичен на машините на Деспре и Естеве, което означава, че евентуална аналогична повреда в скоростната кутия е съвсем вероятна.

Интригата при камионите сякаш трябваше да се засили с отпадането на Чагин, но след осмия етап Ханс Стейси е на път съвсем да я премахне като понятие от тазгодишната надпревара. Естествено благодарение и на Жерард де Рой, който също напусна кервана на Рали Дакар след повреда в единия от цилиндрите на неговия GINAF. Събрали сили след заслужената почивка Стейси и неговите съотборници бяха безмилостни до финала в Тишит и натрупаха още 40 минути към солидния аванс на върха, който вече е 02:56:36 часа пред втория Мардеев с KAMAZ.

Рали Дакар остава на територията на Мавритания и през утрешния ден. Деветият етап между Тишит и Нема е дълъг 497 километра, като само 3 от тях не са състезателни.

Класиране след осмия етап при мотоциклетистите:

 1

 Марк Кома Испания КТМ 30:24:47
 2 Сирил Деспре Франция КТМ 31:19:45
 3 Давид Касто  Франция КТМ 31:28:02
 4 Крис Блейз САЩ КТМ 31:56:13
 5 Улевалсетер Норвегия КТМ 32:33:44
 6 Франс Верховен Холандия КТМ 32:38:38


 

 

 



Класиране след осмия етап при автомобилистите:

 1

 Дю Вилиер  ЮАР  Volkswagen 27:35:53
 2 Петерхансел  Франция  Mitsubishi 28:07:06
 3 Люк Алфан Франция Mitsubishi 28:18:57
 4 Карлос Сайнц  Испания Volkswagen  28:41:44
 5 Ал Атиах   Катар BMW 29:20:07
 6 Жан-Луи Шлесер Франция Schles-Ford 29:36:52


 
 
 

 


 
Класиране след осмия етап при камионите:

 1

 Ханс Стейси   Холандия MAN 31:35:46
 2 Илгизар Мардеев Русия  КАМАЗ 34:32:22
 3 Ван Гинкел Холандия GINAF 36:07:08
 4 Андре де Азаведо  Бразилия  TATRA 36:15:28
 5 Алес Лопрайс Чехия TATRA 36:33:49
 6 Сергей Решетников Русия KAMAZ 37:29:45

 

 



 

Коментари
comments powered by Disqus