Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Етап тринадесети. Фатален ден за Марк Кома

19.01.2007 19:01
Туит

Тринадесетият етап от Рали Дакар хвърли бомбата на тазгодишното издание на надпреварата. Марк Кома, който бе на крачка от втора поредна победа, отпадна от борбата, след като изгуби основния път и катастрофира по алтернативното трасе.

Монотонният дванадесети етап бе показател за сравнително скучен финал на тазгодишното издание на Рали Дакар. Скоростният участък между Кайе и Тамбакунда обаче доказа, че определението “скучно” е тотално несъответно за едно от най-екстремните крос-кънтри състезания. Лидерът във временното класиране при мотоциклетистите и победител от изминалата година Марк Кома отпадна от борбата само два етапа преди финала и даде картбланш на основния си конкурент Сирил Деспре.

Надали някои си е представял, че Марк Кома може да допусне грешка. Особено след перфектното представяне по време на най-трудните етапи от надпреварата в Мароко и Мавритания. Оказа се, че и това е възможно. Състезателят на Team Repsol КТМ изгуби основното трасе близо 50 километра след началото на специалния участък и избра алтернативен маршут. Промяната обаче бе фатална. Каталунецът бе изхвърлен от своя мотоциклет и при удара с близкото дърво изпадна в безсъзнание. Кома бе качен моментално на медицинския хеликоптер и закаран в бивака, където постепенно се съвзе. Въпреки това победителят от 2006 година ще бъде евакуиран до Дакар, където трябва да премине обстоен преглед. 

Оказа се, че дори и Рали Дакар е “прокламатор” на баланса. Преди година основният конкурент на Кома Сирил Деспре катастрофира и контузи своето рамо, което се оказа решаващо за второто му място в генералното класиране. Французинът нямаше късмет и през 2007-ма, но търпението, убедеността в крайния успех и упоритостта бяха възнаградени. Два етапа преди финала състезателят на Team Gauloise излезе на върха във временната подредба и получи възмездие за всички  проблеми, които го съпътстваха още от старта в Лисабон.

Не само миналогодишният шампион имаше сериозни премеждия по време на днешния етап. Исидре Естеве Пуйол катастрофира на 500 метра от първата часова контрола и повреди своя KTM. Използвайки резервни части от мотоциклета на Кома обаче, испанецът успя отново да стартира и финишира близо три часа след първия Деспре.

Надпреварата при автомобилите съвсем не бе толкова драматична. Както се очакваше Карлос Сайнц спечели четвърта победа, което надали е голяма утеха за фирмения екип на Volkswagen, който все още не може да преглътне краха по време на деветия етап.

Водачът във временното класиране Стефан Петерхансел се доближи с още една крачка към финала. Французинът, който изпревари с пет минути своя съотборник и основен претендент за титлата Люк Алфан, не можа да подари първи етапен успех на Mitsubishi, но затвърди позициите на отбора по пътя към седма поредна победа в най-екстремното рали състезание.

Жан-Луи Шлесер отново бе на ниво и постигна пето време. Легендата на Рали Дакар вече има комфортна преднина пред четвъртия Ал Атиах с BMW, който имаше проблеми със скоростната кутия и остана едва 12-ти.

Интересното събитие при най-тежките машини днес бе първата етапна победа на Алес Лопрайс с TATRA. Племенникът на легендарния Карел Лопрай постигна време 03:17:43 часа и изпревари с 3:25 минути временния водач и основен претендент за титлата Ханс Стейси.

Отсечката Тамбакунда – Дакар е последното сериозно премеждие в най-екстремното крос-кънтри рали. 225 състезателни километра очакват последните “оцелели”, които само след един ден ще докоснат края на авантюрата, стартирала на 6 януари в Лисабон.

Класиране след тринадесетия етап при мотоциклетистите:

 1 Сирил Деспре Франция КТМ 48:41:00
 2 Давид Касто  Франция КТМ 49:13:56
 3 Крис Блейз САЩ КТМ 49:35:52
 4 Улевалсетер Норвегия КТМ 50:11:37
 5 Родригес Португалия Yamaha 51:02:00
 6. Янис Винтерс Латвия KTM 51:29:41


 

 

 

 


Класиране след тринадесетия етап при автомобилистите:

 1 Петерхансел  Франция  Mitsubishi 43:13:22
 2 Люк Алфан Франция Mitsubishi 43:24:37
 3 Жан-Луи Шлесер  Франция Schles-Ford  44:52:09
 4 Ал Атиах   Катар BMW 45:23:07
 5 Марк Милър  САЩ  Volkswagen  45:31:09
 6 Хироши Масуока Япония Mitsubishi 45:55:51


 
 
 

 


 
Класиране след тринадесетия етап при камионите:

 1 Ханс Стейси Холандия MAN 50:48:03
 2 Илгизар Мардеев Русия  КАМАЗ 53:50:53
 3 Ван Гинкел Холандия GINAF 55:16:28
 4 Алес Лопрайс  Чехия  TATRA 55:39:47
 5 Андре де Азаведо Бразилия  TATRA 56:05:00
 6 Филип Жакуо Франция MAN 56:59:14

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus