Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Етап тринадесети. Фатален ден за Марк Кома

19.01.2007 19:01

Тринадесетият етап от Рали Дакар хвърли бомбата на тазгодишното издание на надпреварата. Марк Кома, който бе на крачка от втора поредна победа, отпадна от борбата, след като изгуби основния път и катастрофира по алтернативното трасе.

Монотонният дванадесети етап бе показател за сравнително скучен финал на тазгодишното издание на Рали Дакар. Скоростният участък между Кайе и Тамбакунда обаче доказа, че определението “скучно” е тотално несъответно за едно от най-екстремните крос-кънтри състезания. Лидерът във временното класиране при мотоциклетистите и победител от изминалата година Марк Кома отпадна от борбата само два етапа преди финала и даде картбланш на основния си конкурент Сирил Деспре.

Надали някои си е представял, че Марк Кома може да допусне грешка. Особено след перфектното представяне по време на най-трудните етапи от надпреварата в Мароко и Мавритания. Оказа се, че и това е възможно. Състезателят на Team Repsol КТМ изгуби основното трасе близо 50 километра след началото на специалния участък и избра алтернативен маршут. Промяната обаче бе фатална. Каталунецът бе изхвърлен от своя мотоциклет и при удара с близкото дърво изпадна в безсъзнание. Кома бе качен моментално на медицинския хеликоптер и закаран в бивака, където постепенно се съвзе. Въпреки това победителят от 2006 година ще бъде евакуиран до Дакар, където трябва да премине обстоен преглед. 

Оказа се, че дори и Рали Дакар е “прокламатор” на баланса. Преди година основният конкурент на Кома Сирил Деспре катастрофира и контузи своето рамо, което се оказа решаващо за второто му място в генералното класиране. Французинът нямаше късмет и през 2007-ма, но търпението, убедеността в крайния успех и упоритостта бяха възнаградени. Два етапа преди финала състезателят на Team Gauloise излезе на върха във временната подредба и получи възмездие за всички  проблеми, които го съпътстваха още от старта в Лисабон.

Не само миналогодишният шампион имаше сериозни премеждия по време на днешния етап. Исидре Естеве Пуйол катастрофира на 500 метра от първата часова контрола и повреди своя KTM. Използвайки резервни части от мотоциклета на Кома обаче, испанецът успя отново да стартира и финишира близо три часа след първия Деспре.

Надпреварата при автомобилите съвсем не бе толкова драматична. Както се очакваше Карлос Сайнц спечели четвърта победа, което надали е голяма утеха за фирмения екип на Volkswagen, който все още не може да преглътне краха по време на деветия етап.

Водачът във временното класиране Стефан Петерхансел се доближи с още една крачка към финала. Французинът, който изпревари с пет минути своя съотборник и основен претендент за титлата Люк Алфан, не можа да подари първи етапен успех на Mitsubishi, но затвърди позициите на отбора по пътя към седма поредна победа в най-екстремното рали състезание.

Жан-Луи Шлесер отново бе на ниво и постигна пето време. Легендата на Рали Дакар вече има комфортна преднина пред четвъртия Ал Атиах с BMW, който имаше проблеми със скоростната кутия и остана едва 12-ти.

Интересното събитие при най-тежките машини днес бе първата етапна победа на Алес Лопрайс с TATRA. Племенникът на легендарния Карел Лопрай постигна време 03:17:43 часа и изпревари с 3:25 минути временния водач и основен претендент за титлата Ханс Стейси.

Отсечката Тамбакунда – Дакар е последното сериозно премеждие в най-екстремното крос-кънтри рали. 225 състезателни километра очакват последните “оцелели”, които само след един ден ще докоснат края на авантюрата, стартирала на 6 януари в Лисабон.

Класиране след тринадесетия етап при мотоциклетистите:

 1 Сирил Деспре Франция КТМ 48:41:00
 2 Давид Касто  Франция КТМ 49:13:56
 3 Крис Блейз САЩ КТМ 49:35:52
 4 Улевалсетер Норвегия КТМ 50:11:37
 5 Родригес Португалия Yamaha 51:02:00
 6. Янис Винтерс Латвия KTM 51:29:41


 

 

 

 


Класиране след тринадесетия етап при автомобилистите:

 1 Петерхансел  Франция  Mitsubishi 43:13:22
 2 Люк Алфан Франция Mitsubishi 43:24:37
 3 Жан-Луи Шлесер  Франция Schles-Ford  44:52:09
 4 Ал Атиах   Катар BMW 45:23:07
 5 Марк Милър  САЩ  Volkswagen  45:31:09
 6 Хироши Масуока Япония Mitsubishi 45:55:51


 
 
 

 


 
Класиране след тринадесетия етап при камионите:

 1 Ханс Стейси Холандия MAN 50:48:03
 2 Илгизар Мардеев Русия  КАМАЗ 53:50:53
 3 Ван Гинкел Холандия GINAF 55:16:28
 4 Алес Лопрайс  Чехия  TATRA 55:39:47
 5 Андре де Азаведо Бразилия  TATRA 56:05:00
 6 Филип Жакуо Франция MAN 56:59:14

 

 

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus