Ford Edge, Audi Q2, SsangYong Tivoli, Suzuki Ignis, както и хечбека Hyundai Ioniq
Комитетът Euro NCAP, който провежда независими краш тестове на автомобили, изпита пет нови модела: Ford Edge, Audi Q2, SsangYong Tivoli, Suzuki Ignis, както и хечбека Hyundai Ioniq.
Според резултатите от теста Audi Q2 получи най-високата оценка - пет звезди. Безопасността на възрастните пътници Euro NCAP оценява на 93%, за безопасността на децата - 86%, а на пешеходците - 70%. За работата на електронните асистенти Q2 събра 70%. От почти всички видове удари на автомобилът получава най-висок резултат. При челен удар има риск за водача на Audi и може да получи контузия на десния крак.
Ford Edge също заслужи пет звезди. За защитата на възрастните пътници американският кросоувър получи 85% , за децата - 76% , а за пешеходците - 67%. Работата на електрониката е оценена на 89%. Постигнати са отлични резултати при всички видове сблъсъци с изключение на висок риск от получаване на травми на главата и гръдния кош при челен удар по цялата широчина на автомобила.
Корейският кросоувър SsangYong Tivoli получи незадоволителните три звезди. На лошата оценка повлия слабото представяне на електронните системи за сигурност, които експертите са оцениха на 43%. При челен сблъсък съществува висок риск от нараняване на главата и гърдите на пътника отзад. Сблъсъкът с бариерата показва слаба защита на торса на водача. Нивото на защита на водача и възрастните пътниците експертите оценяват на 82%, за защитата на децата - 62%, а безопасността на пешеходците - 65%.
Suzuki Ignis с базовата си версия заслужи три звезди , като най-лошата оценка бе присъдена на електронните системи (25%). Топ модификацията на кросоувъра, оборудвана със система за аварийно спиране, получи пет звезди (63% - за работата на електрониката).
От своя страна, хечбекът Hyundai Ioniq получи пет звезди. Защитата на възрастните пътници експертите оценяват на 91% - най-висок резултат сред всички тествани автомобили. Много високи оценки бяха дадени на защитата на децата (80%), безопасността на пешеходците - 70%, а работата на системите за сигурност - 82%.
Известно е, че от януари 2016 влезе в сила променена методология за тестовете на Euro NCAP. Освен стандартните удари с деформируеми бариери вече са включени и тестове на системи за предотвратяване на сблъсък с пешеходец. Автомобилът ускорява до 40 км/ час, след което трябва да открие пешеходец манекен и да намали скоростта до минимум пред него или напълно да спре.
От миналата година Euro NCAP провежда тестове по разширени правила. Освен челен удар с деформируема преграда със скорост 64 км/час, се провежда и сблъсък по американската методика NHTSA: удар с недеформируема преграда по цялата широчина на предната част на автомобила при скорост от 56 км в час. Бяха променени и условията за тестовете на страничен удар: сега въздействието на удара се извършва с по-голям и тежък предмет, а ударът със стълб се извършва при по-малък ъгъл.