Обновената редакция на методиката на изпитанията влезе в сила през януари 2016
Независимата комисия Euro NCAP, която провежда краш тестове на автомобили, за първи път тества коли по новите правила. Обновената редакция на методиката на изпитанията влезе в сила през януари 2016. В допълнение към стандартните удари в деформируеми прегради, тя включва и система от тестове за предотвратяване на сблъсък с пешеходец.
Автомобилът ускорява до 40 км/час, след което той трябва да открие на пътното платно пешеходец манекен и да намали до минимум скоростта пред него или да спре.
Първата кола, която Euro NCAP подложи на изпитание по актуализираната методология, стана хибридът Toyota Prius. Според резултатите от всички тестове, включително и допълнителния, колата получи най-високата оценка - пет звезди. При челен и страничен удар експертите на комисията определиха защитата на водача и пътниците в Prius на 92%, непълнолетните пътници са защитени на 82%, а извършената работа на електронните помощници Euro NCAP оценява на 85%.
Комисията тества по новата методика и обновения хечбек Suzuki Baleno, който по избор може да бъде оборудван със система за предотвратяване на сблъсъци с пешеходци. Защитата на възрастните пътници бе оценена на 85% , на децата - 73%, работата на системите за безопасност - 43%. В общия рейтинг за сигурност Baleno получи само три звезди, но като се има предвид наличието на система за предотвратяване на сблъсък с пешеходец, комисията присъди на хечбека четири звезди.
От 2016 г. Euro NCAP започна оценяване нивото на безопасността на превозните средства с два рейтинга: първите автомобили се тествани с базовата версия, без електронни системи, а във втория - колата в топ изпълнение с всички предвидени асистенти. „Двойният рейтинг позволява на потребителите да разберат ползите от електрониката. Двойната оценка улеснява избора на клиентите ", каза Мишел ван Ратинген , генерален секретар на комисията.
От миналата година Euro NCAP провежда тестове по нови разширени правила. В допълнение към челния удар в деформируема преграда при скорост 64 км/час се осъществява удар според американската технология NHTSA: сблъсък с недеформируема преграда по цялата широчина на предната част на колата при скорост от 56 км в час. Променени са и условията за тестове на страничен удар: сега ударът се осъществява с по-голям и тежък предмет, а сблъсъкът в стълб се извършва при по-малък ъгъл.