Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

EuroNCAP краштест

25.04.2013 18:28
Туит

Само 3 звезди за Mercedes Citan от EuroNCAP

В актуалния краштест на EuroNCAP участва само един модел – Mercedes Citan, при това с лош резултат. Само 3 от 5 звезди съумя да получи пътническата версия на Citan, конструирана върху платформата на Renault Kangoo.

Още през 2008 г. донорът Kangoo показа слабости, спечелвайки 4 звезди – но този резултат беше постигнат преди преминаването към по-затрудняващата система за класиране на EuroNCAP.

Опасно натоварване в Mercedes Citan при теста за удар в колона

Особено при теста за удар в колона с 29 км/ч, при който се симулира страничен удар в дърво или подобен обект, натоварванията за горната част на тялото са много високи - въпреки страничните въздушни възглавници и „завесите”. Освен това при краштеста се отвори и плъзгащата се врата, поради което Citan достигна само 5,2 от възможните 8 точки.

При страничния удар с 50 км/ч страничните въздушни възглавници и „завесите” осигуряват добра защита с много ниско натоварване, особено в средната част на тялото. Въпреки това и тук изпитателите трябваше да коригират резултата надолу, тъй като една от „завесите” не се разгъна правилно.

4-звездната оценка в краштеста на EuroNCAP беше изпусната на косъм

Челният удар показа, че твърди структурни елементи в арматурното табло представляват риск от нараняване за водача и пътника на предната седалка. Освен това натоварването върху гърдите на водача се увеличава независимо от предпазните колани и въздушните възглавници. Защитната клетка около пътниците обаче остана стабилна по време на краштеста.

Като цяло Mercedes Citan получи 74% за защита на пълнолетните пътници. Сама по себе си тази стойност съответства на 4-звездна оценка, също както и 69% за защита на деца и 56% на пешеходци. Единствено при оборудването за безопасност (липсва предупреждение за непоставени колани и ограничител на скоростта), Mercedes Citan успя да постигне само 33% (3 звезди).

Коментари
comments powered by Disqus