Евро 6 изправи водачите на леки автомобили пред ново предизвикателство от по-строги норми на стандартите за вредни емисии. Сега ще обясним какво се случва с новите стандарти за вредни емисии.
Стандартът за емисии Евро 6 фиксира преди всичко по-ниски максимални стойности на прахови частици и азотен оксид за емисиите на километър. Считано от 1 септември 2014 дизеловите автомобили ще имат право могат да излъчват само 80 мг азотен оксид на километър. Предишната гранична стойност за дизела беше 180 мг на километър. При бензиновите мотори, тази гранична стойност остава непроменена с 60 мг на километър. Съответно и необходимите технически модификации са ограничени главно за моделите с дизелови двигатели под капака.
По-леките модели с до тегло до 1700 кг вече могат да отговорят на Евро 6, посредством перфектно балансирана смес и пречистване на отработилите газове. Ако тези мерки не са достатъчни, то тогава е необходимо използването на NOx акумулаторен катализатор. По-тежките дизелови леки автомобили няма да могат да избегнат SCR катализатора с инжектиране на карбамид. Той влиза във взаимодействие с отработилите газове и преобразува азотните оксиди в безвредни водни пари и азот. Консумацията на AdBlue обикновено е толкова ниска, че би било достатъчно помощния резервоар в колата да се пълни само по време на профилактичните инспекции на автомобилите.
Тази сложна технология не е безплатна, но тъй като почти всички нови автомобили са преустроени съгласно Евро 6, клиентът едва ли ще може да разбере каква е точната допълнителна надценка. Достигна информация от отделите за развойна дейност, че обстойната последваща обработка на отработилите газове ще доведе до увеличение на цената на задвижването с около 10%.
Новите гранични стойности влизат в сила от 1 септември 2014 най-напред за типовото одобрение на новите леки автомобили, а от 1 януари 2015 те вече трябва са задължителни за всички нови автомобили при пускане в експлоатация.