Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Европейските производители искат 40 млрд. евро заем

03.10.2008 17:53
Туит
Европейските производители искат 40 млрд. евро заем

Компаниите от Стария континент ще настояват пред Брюксел за същата помощ, каквато получи Детройтската тройка.

Автомобилните производители от Стария континент ще поискат от Европейската комисия да им отпрусне 40 млрд. евро заем, който да финансира разработването на екологично чисти технологии. Настояването е в отговор на приетите от американския Конгрес мерки за подкрепа на североамериканските концерни.

По този въпрос имаме пълно единодушие, увери Серджо Маркионе, изпълнителен директор на Fiat и бивш президент на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

Преди седмица Конгресът на САЩ одобри отпускането на изгоден заем в размер на 25 млрд. щ. долара на Детройтската тройка, който да помогне на GM, Ford и Chrysler в разработването на "зелени" технологии и да ги измъкне от сегашната много тежка финансова ситуация.

"Ще се обърнем към Европейската комисия със същата идея - потвърди Маркионе пред the Financial Times. - Смятаме, че 40 млрд. евро е добра сума, при положение, че автомобилната индустрия в Европа е по-голяма по размер. Нуждаем се от равни условия".

Американският заем вече предизвика някои разтревожени коментари от гиганти като Volkswagen, които се опасяват, че подобна държавна помощ ще постави американските компании в неравностойно положение спрямо конкуренцията им. Едно от условията, гласувани от Конгреса, е средства да се отпускат само на фабрики, по-стари от 20 години, което на практика орязва достъпа на чуждестранните компании, притежаващи свои заводи в САЩ. Германският концерн обмисля да лобира пред конгресмени за промяна в плана. 

Повечето други европейски производители обаче, начело с Renault и Fiat, предпочитат варианта с директни преговори с Еврокомисията. Изпълнителният директор на Renault Карлос Гон всъщност приветства хода на американците. "Другите правителства трябва да вземат пример от това. Защо само в САЩ? Европейската комисия трябва да направи същото", подчерта той.
Коментари
comments powered by Disqus