Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Европейският съюз каза "да" на автономните автомобили

18.04.2016 11:33
Туит

28 министри на транспорта на ЕС подписаха Амстердамската декларация

Подписването на важния документ на Европейския съюз в областта на автономнине амнтомобили, за който ще стане дума по-долу, е ясeн знак за появата на безпилотните превозни средства пред широката публика. Въпреки че партньорът на евросъюза Nissan от много години работи в областта на тези автомобили, подобни изследвания на Renault (нека да наречем този проект Next Two) са много по-малко известни. И сега французите представиха в Амстердам три безпилотни демонстранционни превозни средства на основата на  Espace.

Реми Бастиен, ръководител на проекта за автономно управление на алианса Renault-Nissan, каза, че за компанията е удоволствие да работи заедно с партньори, регулатори и конкуренти с цел да бъде гарантирано сигурното бъдеще по пътищата.

"Пълната автономност означава, че вече няма нужда да държите ръцете си на волана и очите ви да следят пътя",  казва шефът на проекта Ерик Дебернар.

Автомобилът е оборудван с шест вида сензори: 22 ултразвукови датчика, четири камери с ъгъл на видимост от 180 ° всяка, четири радара със среден обсег, три лазерни скенера,предна камера с трифокусни разстояния и фронтален радар с далечен диапазон. Представители на компанията споделиха, че тези прототипи вече са преминали тестове по пътищата в различни страни в продължение на стотици часове. И нека отделни елементи на автономните автомобили трябва да се появят, а до 2020 г. компанията Renault възнамерява да предложи на пазара в света първите автономни коли на достъпна цена.

С появата на напълно автономни системни шофьорите ще бъдат в състояние да избегнат, както казват французите, "трудоемките" фази на пътуването – например при задръстване или на магистралата. Това време може да бъде използвано за нещо друго.

Изборът на Амстердам да бъде направена демонстрацията не е случаен: на 14 април там се събраха 28 министри на транспорта на ЕС, за да подпишат Амстердамската декларация в полза на развитието на автономните превозни средства. В нея се казва, че през следващите 20 години мобилността ще се промени решително, отколкото през последните сто години. За да се ускори процесът и да се подготви обществото, страните от ЕС се ангажираха: да разработят съгласувани стандарти, закони и наредби (национални, европейски, международн) в тази област; да обедини усилията си за внедряване на системи за комуникация-превозно средство (V2V) и автомобил-инфраструктура (V2I).

Трябва да отбележим, че масовото разпространение на автономното управление ще засегне не само производителите на автомобили, но ще е необходимо да се атаптират законодателствата, както и да се променят приоритетите на застрахователите, пътната администрация и политиците. Европейският съюз вече даде своя пример. По този начин със средства на Европейската комисия вече отняколко години работи проектът AdaptIVe, в който участват големи автомобилни производители, гиганти в електрониката, университети и институти.

Освен това в декларацията се посочва, че страните от ЕС трябва да премахнат законовите пречки пред автономните превозни средства; съдействие на колите за тестове в различни пътни уславия; обмен на информация относно използването на автономни и свързани  превозни средства, с цел прилагане на принципа на "споделяне на опита "; осигуряване на конфиденциалност на личните данни в хода на обмена на такава информация; сътрудничество в тази област с други региони, по-специално САЩ и Япония.

Коментари
comments powered by Disqus