Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

F1 изпадна в ситуацията на ФИФА от световното по футбол

19.07.2010 21:50
Туит

Скандалът с откачените влекачи в падока на "Силвърстоун" дори може да предизвика първата война в спорта след ерата на Макс Моузли, твърдят специалистите.

Формула 1 изпадна в близка комична ситуация като ФИФА от началото на вече приключилото Световно първенство по футбол, когато атакува жестоко маркетинга от засада.

Всичко започна с ареста на 36 фенки на Холандия след мача с Дания, чието провинение беше в носенето на оранжеви роклички. Проблемът за футболната централа беше в това, че дрехите са направени от холандската пивоварна Bavaria, която е конкурент на официалния й спонсор Budweiser и затова не трябва да провежда рекламни кампании, свързани с Мондиала.

Историята с „неприличните“ оранжеви полички и опита на ФИФА да наложи монопол над яркия цвят по стадионите бързо придоби огромна популярност. В относително същото положение изпаднаха и отборите във Формула 1 по време на Гран при на Великобритания с показването на спонсорските си лога в пита и падока.

Всичко започна със старта в Канада, когато държащата правата за рекламата по пистите в световния шампионат Allsport предупреди тимовете да бъдат по внимателни в показването на своите спонсори, защото ги презентират на нейна територия, без да са платили за това.

В следващото състезание на „Силвърстоун“ компанията постепенно засили натиска си над екипите и ги накара да свалят логата на своите рекламодатели от боксовете и видимите места в падока.

Това беше само първата стъпка, защото след това Allsport поиска от отборите да изкарат камионите си от падока, защото показвали спонсорските брандове „твърде забележимо“. Екипите се съгласиха да изпълнят това желание на компанията и откачиха влекачите от своите ремаркета и моторхоуми, което направи гледката в падока близка до тази в паркинг за каравани.

Заради извънредната ситуация представители на тимовете проведоха няколко срещи с промотъра Бърни Екълстоун и Allsport още по време на състезателния уикенд, но без резултат.

Изпълнителният директор на McLaren Мартин Уитмарш се надява търсенето на изгодно за всички решение да не отнеме много време. „Темата е доста чувствителна и всеки иска да се постигне компромис, но никой не е склонен да отстъпи“, заяви той пред Autosport.

„Отборите знаят, че исканията им са основателни, но трябва да уважим и опита на Formula One Management да продаде рекламните площи по пистите. В наш интерес е ФОМ да свърши най-доброто, на което е способна“, добави Уитмарш.

Англичанинът обясни, че отборите нямат никакви договорни отношения с Allsport и дъщерната й компания Allsopp Parker & Marsh (APM), а при разговорите с Екълстоун той е посъветвал двете страни да постигнат компромисно решение помежду си и се отдръпнал от преговорите.

Така остава неясно дали за предстоящата Гран при на Германия тимовете няма да изпаднат в същата ситуация и отново да бъдат учтиво помолени да изкарат част от техниката си. Според Уитмарш с отделянето на влекачите от ремаркетата падока изглежда много по-неприветлив и празен.

„Казах го на Бърни. Повечето камиони са проектирани заедно с товарната си част и така изглеждат впечатляващо, особено наредени един до друг. Но въпросът има и търговска страна за хората, които ни ги доставят“, убеден е шефът на McLaren.

„Малките отбори например ще трябва да плащат много повече за влекачите на производителите, ако в бъдеще не могат да ги представят в падока по досегашния величествен начин“, смята Уитмарш.

Предполага се, че ако в крайна сметка Allsport установи монопола си в падока, отборите на свой ред ще започнат с исканията за по-високи приходи от постъпленията при оформянето на новото споразумение „Конкорд“ през 2013 г. Екълстоун определено няма да е във възторг от това, а с изказването му, че Асоциацията на тимовете във Формула 1 (ФОТА) няма място в спорта, отношенията между екипите и промотъра изглежда отново започват да се обтягат.

Според някои специалисти сега може би дори наблюдаваме зараждането на новия голям ежегоден скандал или дори война в световния шампионат, които ще са първите след ерата на Макс Моузли като президент на ФИА.

Коментари
comments powered by Disqus