Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Фактите за Себастиен Льоб

04.10.2010 14:00 6
6
2571881833
Туит

В неделя пилотът на Citroen Себастиен Льоб спечели своята рекордна седма поредна титла в Световния рали шампионат (WRC). Ето и част от пътя до нея на най-успешния състезател в историята на рали спорта.

Льоб е роден на 26 февруари 1974 г. и вече се състезава сам със себе си, след като през 2008 г. стана първият рали пилот, спечелил пет поредни световни титли. Така той подобри постижението на финландеца Томи Макинен, който се пребори за своите отличия в периода 1996-1999 г.

Французинът е спечелил рекордните 60 ралита във WRC от началото на своята кариера през 1999 г. Льоб е постигнал всичките си успехи в партньорство със своя навигатор Даниел Елена и тима на Citroen.

Бившият гимнастик е едва вторият французин, който триумфира като шампион след успеха на Дидие Ориол през 1994 г.

През 2006 г. Льоб записва осем победи и четири втори места в първите 12 състезания, но преди последните четири старта счупи ръката си. В този момент французинът има 35 аванс пред своите съперници. Пилотът на Citroen триумфира с титлата два кръга преди края, след като най-големият му конкурент Маркус Грьонхолм завършва едва пети в Австралия и губи шансовете си да догони французина.

Льоб често е наричан „Михаел Шумахер в рали спорта“ заради сравнимата му доминация с тази на германеца при неговия пик във Формула 1. Реално французинът е по-успял от своя пистов колега, защото спечели седемте си световни титли подред, докато Шумахер постигна това в периода 1994-2004 г. с два тима – на Benetton и Ferrari.

През 2008 г. Льоб постави рекорд за най-много победи в един сезон – 11, с което подобри предишното си най-добро постижение от 10 успеха за 2005 г. Пилотът на Citroen е печелил поне по три състезания във всеки сезон от 2003 г. насам, когато в първия си пълен сезон във WRC загуби битката за титлата с една точка от Петер Солберг.

Льоб печели първата си победа в рали „Германия“ през 2002 г., когато се присъединява към Citroen като шампион във френския национален шампионат за предходния сезон. До този момент французинът е неизменен победител в това състезание с осем успеха, с което държи и рекорда за най-много поредни победи в една надпревара.

Пилотът на Citroen вече заяви намерението си да се оттегли от спорта след края на следващия сезон.

Всички световни рали шампиони след 1977 г.:
2010 – Себастиен Льоб (Франция), Citroen
2009 - Льоб, Citroen
2008 - Льоб, Citroen
2007 - Льоб, Citroen
2006 - Льоб, Citroen
2005 - Льоб, Citroen
2004 - Льоб, Citroen
2003 – Петер Солберг (Норвегия), Subaru
2002 – Маркус Грьонхолм (Финландия), Peugeot
2001 – Ричард Бурнс (Великобритяния), Subaru
2000 – Грьонхолм, Peugeot
1999 – Томи Макинен (Финландия), Mitsubishi
1998 - Макинен, Mitsubishi
1997 - Макинен, Mitsubishi
1996 - Макинен, Mitsubishi
1995 – Колин Макрий (Великобритания), Subaru
1994 – Дидие Ориол (Франция), Toyota
1993 – Юха Канкунен (Финландия), Toyota
1992 – Карлос Сайнц (Испания), Toyota
1991 – Канкунен, Lancia
1990 - Сайнц, Toyota
1989 – Мики Биазион (Италия), Lancia
1988 – Биазион, Lancia
1987 - Канкунен, Lancia
1986 - Канкунен, Peugeot
1985 – Тимо Салонен (Финландия), Peugeot
1984 – Стиг Бломквист (Швеция), Audi
1983 – Хану Микола (Финландия), Audi
1982 – Валтер Рьол (Германия), Opel
1981 – Ари Ватанен (Финландия), Ford
1980 – Рьол, Fiat
1979 – Бьорн Валдегард (Швеция), Ford
1978* – Марку Ален (Финландия), Fiat
1977* – Сандро Мунари (Италия), Lancia

*Първите пилотски титли, получини от пилотите за FIA Cup. Официално WRC стартира през 1979 г.

Коментари

Aнонимен
Абсолютно подкрепям горните мнения

Митака
Солберг,Маркус,Мико,Карлос... хората се радват,че са имали възможността да се борят с Льоб, докато Михаел го мразят над 90%/според мене/ от пилотите във Ф1. След тази година може и повече да са станали. Кен Блок може да го сравняват с Михаел.И двамата са "велики" пилоти,докато срещу тях не застане някой истински пилот. Льоб е един!

AWD
И аз съм Petter Solberg с две ръце . Тази година толкова много усилия положи , но явно не му достига и малко късмет.Въпреки , че му симпатизирам нямам и дума срещу най-добрия след 2003 г. до момента - железния Loeb.Наистина и според мен е най-малко неуместно да го сравняват с Шумахер.

георги
Също в WRC няма оръженосци.Всеки е сам с хронометъра.Няма място за сравнение.Въпреки,че съм за П.Солбег спор няма той е най-добрия.

Aнонимен
Абсолютно подкрепям. Те до там го докарах с фаворизирането му, че убиха интереса към Формула 1. Хората спряха да гледат щото беше ясно кой ще победи. Абсолютно арогантен. Изблъска сума народ от пистата. Сби се с още толкова. И понежа стана ясно, че е любимеца на Екълстон никой нищо неможеше да му направи. Той и Ферари. Това каза веднъж Екълстон: Формула 1 е Ферари. Човекът поостарял и живее с едни романтични от неговото време представи. Но това е. Сега се появиха доста млади и с перспектива пилоти. Отново стана интересно. А изобщо невога да разбера как сравняват Льоб с Шумахер. Това е обидно. Льоб е звезда сам по себе си. Той не свети с отразена, а със собствена светлина.

Aнонимен
Какъв Шумахер, к'ви 5 лв? Швабата беше пълен лайнар и гадняр на пистата.Най-отвратителния пилот,който някога съм гледал. Не сравнявайте тази немска курва със Седемкратния! На ROC ги видяхме двамата един до друг кой колко струва!!!

comments powered by Disqus